مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,178
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,052
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساخت و هنجاریابی آزمون خط زنی (فرم فارسی) برای دانش آموزان دوره ابتدایی شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 193 | صفحه پایان 209

چکیده

 "توجه" یکی از مهم ترین فعالیت های عالی ذهن است. به لحاظ اهمیت این فرایند, ارزیابی آن در روانسنجی مهم تلقی می شود. در پژوهش حاضر, سه فرم فارسی موازی (اعداد, حروف و تصاویر) از آزمون خط زنی, برای دانش آموزان دوره ابتدایی شهر شیراز تهیه و هنجاریابی شد. هر فرم دارای 550 محرک با 13 درصد محرک هدف است. هر سه گروه آزمودنی های این پژوهش به طور تصادفی از میان دانش آموزان دبستانی شهر شیراز, با دامنه سنی 7 تا 12 انتخاب شدند: نمونه هنجاریابی (N=1244) نمونه بازآزمایی (N=60) نمونه بررسی اعتبار (N=60). پایایی فرم فارسی آزمون به دو طریق بازآزمایی و پایایی فرم های موازی انجام شد. تمام ضرایب پایایی محاسبه شده, هم بستگی قابل ملاحظه و معناداری را نشان می دهند. اعتبار آزمون از طریق مقایسه نتایج آزمون با نتایج آزمون های مازهای پروتئوس, آزمون عملکرد پیوسته و پرسش نامه علایم کودکان استونی بروک انجام گرفت که همبستگی قابل ملاحظه و معناداری را نشان می دهند. نتایج نشان می دهد, میزان خطا با افزایش سن (پایه) به طور منظمی در هر سه فرم کاهش می یابد. میانگین عملکرد دختران در هر سه فرم بهتر از میانگین عملکرد پسران است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هادیان فرد، حبیب. (1386). ساخت و هنجاریابی آزمون خط زنی (فرم فارسی) برای دانش آموزان دوره ابتدایی شهر شیراز. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 26(3 (پیاپی 52) (ویژه نامه علوم تربیتی))، 193-209. SID. https://sid.ir/paper/13323/fa

    Vancouver: کپی

    هادیان فرد حبیب. ساخت و هنجاریابی آزمون خط زنی (فرم فارسی) برای دانش آموزان دوره ابتدایی شهر شیراز. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز[Internet]. 1386؛26(3 (پیاپی 52) (ویژه نامه علوم تربیتی)):193-209. Available from: https://sid.ir/paper/13323/fa

    IEEE: کپی

    حبیب هادیان فرد، “ساخت و هنجاریابی آزمون خط زنی (فرم فارسی) برای دانش آموزان دوره ابتدایی شهر شیراز،” علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، vol. 26، no. 3 (پیاپی 52) (ویژه نامه علوم تربیتی)، pp. 193–209، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13323/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا