مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,702
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

987
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه خودکارآمدی ریاضی، سودمندی ادارک شده ریاضی و راهبردهای خودتنظیمی با پیشرفت ریاضی در دانش آموزان: یک مقایسه جنسیتی

صفحات

 صفحه شروع 84 | صفحه پایان 102

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین خودکارآمدی ریاضی, راهبردهای خودتنظیمی و سودمندی ادراک شده با پیشرفت ریاضی در دانش آموزان دختر و پسر و سال سوم دبیرستان شهر اصفهان است. به این منظور 400 دانش آموز سال سوم دبیرستان رشته ریاضی به صورت تصادفی از نواحی پنج گانه آموزش و پرورش شهر اصفهان انتخاب شدند و به پرسشنامه ای متشکل از 3 خرده مقایسه خودکارآمدی رباضی (میدلتن و میگلی, 1997), راهبردهای خود-تنظیمی (میلر و همکاران, 1996) و سودمندی ادراک شده (میلر و همکاران ,(1996 پاسخ دادند. نتایج نشان دادند که خودکارآمدی ریاضی, راهبردهای خود تنظیمی و سودمند ادراک شده با پیشرفت ریاضی هر دو جنس رابطه دارند. میزان رابطه این متغیرها در دو جنس متفاوت است خودکارآمدی رابضی بیشترین نقش را در پیشرفت ریاضی دختران دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجازی، الهه، و نقش، زهرا. (1386). رابطه خودکارآمدی ریاضی, سودمندی ادارک شده ریاضی و راهبردهای خودتنظیمی با پیشرفت ریاضی در دانش آموزان: یک مقایسه جنسیتی. مجله تحقیقات زنان(مجله مطالعات زنان)، 1(2)، 84-102. SID. https://sid.ir/paper/133268/fa

    Vancouver: کپی

    حجازی الهه، نقش زهرا. رابطه خودکارآمدی ریاضی, سودمندی ادارک شده ریاضی و راهبردهای خودتنظیمی با پیشرفت ریاضی در دانش آموزان: یک مقایسه جنسیتی. مجله تحقیقات زنان(مجله مطالعات زنان)[Internet]. 1386؛1(2):84-102. Available from: https://sid.ir/paper/133268/fa

    IEEE: کپی

    الهه حجازی، و زهرا نقش، “رابطه خودکارآمدی ریاضی, سودمندی ادارک شده ریاضی و راهبردهای خودتنظیمی با پیشرفت ریاضی در دانش آموزان: یک مقایسه جنسیتی،” مجله تحقیقات زنان(مجله مطالعات زنان)، vol. 1، no. 2، pp. 84–102، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/133268/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا