مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,795
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,117
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های نظری تعلیم و تربیت رایج و تعلیم و تربیت (پژوهش – محور)

صفحات

 صفحه شروع 144 | صفحه پایان 153

کلیدواژه

تعلیم و تربیت (پژوهش - محور)Q4

چکیده

 هدف از نگارش مقاله حاضر, بررسی تحلیلی و مقایسه ای مفروضات بنیادی, اهداف, برنامه ها و روش های دو دیدگاه تعلیم و تربیت رایج و تعلیم و تربیت (پژوهش – محور) است.نظر به این که دو دیدگاه, علایق متفاوت و ریشه دار را دنبال می کنند. بررسی مفروضات بنیادی و جهت گیری های فلسفی و تحلیل آثار و پیامدهای عملی آنها, در بخش اول مقاله ضروری به نظر می رسد.در قسمت دیگر, اهداف و برنامه های تربیتی این دو الگو, مقایسه می گردد. تحلیل برنامه متکی بر تربیت حافظه و رشد قوای به یاد سپاری که در تربیت رایج از جایگاه ویژه برخوردار است, در مقابل تربیت و پرورش روحیه کاوشگری و تبدیل کلاس درس به یک اجتماع کاوشگر که مورد توجه تعلیم و تربیت (پژوهش – محور) است, حایز اهمیت است.مقایسه روش های آموزشی رایج که بر تسلط به حقایق و افکار و پرورش انضباط ذهنی تاکید دارد, با الگوی فراشناختی که به تربیت مهارت های پژوهشی, استدلالی و ترجمه ای متکی است, می تواند از جاذبه های منطقی خاص برخوردار باشد, کاری که در مقاله حاضر و در نهایت اختصار انجام شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جهانی، جعفر. (1384). چالش های نظری تعلیم و تربیت رایج و تعلیم و تربیت (پژوهش – محور). علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 22(4(پیاپی 45)(ویژه نامه علوم تربیتی))، 144-153. SID. https://sid.ir/paper/13371/fa

    Vancouver: کپی

    جهانی جعفر. چالش های نظری تعلیم و تربیت رایج و تعلیم و تربیت (پژوهش – محور). علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز[Internet]. 1384؛22(4(پیاپی 45)(ویژه نامه علوم تربیتی)):144-153. Available from: https://sid.ir/paper/13371/fa

    IEEE: کپی

    جعفر جهانی، “چالش های نظری تعلیم و تربیت رایج و تعلیم و تربیت (پژوهش – محور)،” علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، vol. 22، no. 4(پیاپی 45)(ویژه نامه علوم تربیتی)، pp. 144–153، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13371/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button