Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,678
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,251
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی آموزش خود تنظیمی رفتار توجهی، خود تنظیمی رفتار انگیزشی، خود تعلیمی کلامی بر عملکرد ریاضی و خود کارآمدی تحصیلی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 15

چکیده

 اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی از بحث انگیزترین اختلالات دوران کودکی و نوجوانی است که مطالعات گسترده و وسیعی در مورد آن انجام شده است. همچنین گزارش شده است این اختلال با پیامدهای منفی تحصیلی, رفتاری, اجتماعی و هیجانی نوجوانی و بزرگسالی در ارتباط است و بی توجهی, تکانش وری و بیش فعالی ویژگیهای بارز این افراد هستند. پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثر بخشی خود تنظیمی رفتار توجهی, رفتار انگیزشی و خود تعلیمی کلامی بر عملکرد ریاضی و خود کارآمدی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی انجام گرفته است. روش مطالعه پژوهش نیمه تجربی است که روش نمونه گیری تصادفی انجام شده است. 40 نفر دانش آموز پایه سوم ابتدایی شهر تبریز دارای اختلال نقص توجه همراه که با بیش فعالی به طور تصادفی در 4 گروه جایگزین شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات عبارت بودند از: مصاحبه تشخیصی بر اساس ملاک های DSM-IV-TR, مصاحبه با والدین و معلمان, و پرسشنامه علایم مرضی کودکان ویژه معلمان. برای تحلیل داده ها, از تحلیل واریانس یک راهه و تحلیل واریانس چند متغیره استفاده شده است. نتایج نشان دادند: الف) آموزش راهبردهای خود تنظیمی رفتارهای انگیزشی و خود تعلیمی کلامی اثرات معنا دار مثبت بر ادراکات خود کارآمدی دانش آموزان مبتلا به نقص توجه همراه با بیش فعالی دارند. ب) آموزش راهبردهای خود تنظیمی رفتارهای توجهی, اثرات معنادار مثبت بر عملکرد ریاضی دانش آموزان مبتلا به نقص توجه همراه با بیش فعالی دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مرادی، علیرضا، هاشمی نصرت آباد، تورج، فرزاد، ولی اله، کرامتی، هادی، بیرامی، منصور، و کاووسیان، جواد. (1387). مقایسه اثربخشی آموزش خود تنظیمی رفتار توجهی, خود تنظیمی رفتار انگیزشی, خود تعلیمی کلامی بر عملکرد ریاضی و خود کارآمدی تحصیلی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی. پژوهش در سلامت روانشناختی، 2(1)، 5-15. SID. https://sid.ir/paper/133990/fa

Vancouver: کپی

مرادی علیرضا، هاشمی نصرت آباد تورج، فرزاد ولی اله، کرامتی هادی، بیرامی منصور، کاووسیان جواد. مقایسه اثربخشی آموزش خود تنظیمی رفتار توجهی, خود تنظیمی رفتار انگیزشی, خود تعلیمی کلامی بر عملکرد ریاضی و خود کارآمدی تحصیلی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی. پژوهش در سلامت روانشناختی[Internet]. 1387؛2(1):5-15. Available from: https://sid.ir/paper/133990/fa

IEEE: کپی

علیرضا مرادی، تورج هاشمی نصرت آباد، ولی اله فرزاد، هادی کرامتی، منصور بیرامی، و جواد کاووسیان، “مقایسه اثربخشی آموزش خود تنظیمی رفتار توجهی, خود تنظیمی رفتار انگیزشی, خود تعلیمی کلامی بر عملکرد ریاضی و خود کارآمدی تحصیلی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی،” پژوهش در سلامت روانشناختی، vol. 2، no. 1، pp. 5–15، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/133990/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا