مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,040
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,027
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش سیاسی بازار: تحلیل تحولات دهه اول جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 86

چکیده

 قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران, بازار سنتی ایران به عنوان یکی از گروه های تاثیرگذار در جامعه مدنی, مطرح بود و توانست در اتحاد با روحانیون نقش مهمی در تحدید دولت پهلوی ها و پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشد. پس از پیروزی انقلاب, رابطه بازار با دولت دگرگون شد. در بررسی این دگرگونی, فرضیه مقاله تدوین شد؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران, بازاری های سنتی به جامعه سیاسی وارد شدند و در بعضی از جایگاه های سیاسی - اقتصادی کشور حاضر شدند و از این طریق قدرت خود را در جامعه مدنی از دست دادند. پس از ارائه شواهدی از طریق روش تحقیق تاریخی, به نظر می رسد فرضیه فوق به واقعیت های بازار پس از انقلاب اشاره می نماید. نتیجه این مطالعه نشان می دهد که در دهه اول پس از انقلاب اسلامی, رابطه بازار با دولت دچار دگرگونی شد. یعنی, با پیوستن بخشی از بازار به دولت, شاهد شکل گیری دو گروه اجتماعی و سیاسی از بازار در ایران هستیم که هر یک کارویژه های خاص خود را داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حاضری، علی محمد، و حسین زاده فرمی، مهدی. (1390). نقش سیاسی بازار: تحلیل تحولات دهه اول جمهوری اسلامی ایران. دانش سیاسی، 7(1 (پیاپی 13))، 61-86. SID. https://sid.ir/paper/134589/fa

    Vancouver: کپی

    حاضری علی محمد، حسین زاده فرمی مهدی. نقش سیاسی بازار: تحلیل تحولات دهه اول جمهوری اسلامی ایران. دانش سیاسی[Internet]. 1390؛7(1 (پیاپی 13)):61-86. Available from: https://sid.ir/paper/134589/fa

    IEEE: کپی

    علی محمد حاضری، و مهدی حسین زاده فرمی، “نقش سیاسی بازار: تحلیل تحولات دهه اول جمهوری اسلامی ایران،” دانش سیاسی، vol. 7، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 61–86، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/134589/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button