مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,089
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روش های آموزش زبان انگلیسی در موسسه های آموزش زبان انگلیسی شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 70

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر اولا بررسی روش های آموزش زبان در مراکز آموزش انگلیسی شهر شیراز بود. دومین هدف تحقیق ارزیابی میزان موفقیت روش های بکارگرفته شده از دیدگاه مدرسین, مسوولین آموزش و زبان آموزان این موسسه ها بود. براساس نتایج بدست آمده پیشنهادهایی کاربردی برای بهبود کیفیت امر آموزش زبان انگلیسی در این گونه موسسه ها ارایه شده است. از میان 28 مرکز آموزش زبان پسرانه در شهر شیراز, پنج آموزشگاه جهت پژوهش انتخاب شد. جهت مشاهده و ثبت فعالیت هایی که در کلاس های سطوح پیشرفته بزرگسالان این آموزشگاه ها (17 کلاس) فرم مشاهده کلاس مورد استفاده قرار گرفت. همچنین پرسشنامه ای که شامل پنج متغیر بود به زبان آموزان (205 نفر) داده شد. علاوه بر این, مدرسین (17 نفر) و مسوولین آموزش (5 نفر) این مراکز مصاحبه شدند.تمامی داده های بدست آمده با استفاده از میانگین, انحراف استاندارد, فراوانی و درصد مورد تجزیه و تحلیل توصیفی قرار گرفت. علاوه بر این, داده های بدست آمده از پرسشنامه زبان آموزان بوسیله آزمون مربع خی مورد تجزیه و تحلیل استنباطی قرار گرفت.نتایج پژوهش نشان داد که الف. بطور کلی روش های آموزش زبان انگلیسی در موسسه های شهر شیراز شاخص هایی بهره می گیرند که متناسب با اصول روش ارتباطی است. ب. مطالب کمک درسی بیشتری در این مراکز مورد نیاز می باشد. ج. مشکل بودن مهارت نوشتاری موجب گردیده تا این مهارت غالبا در موسسه ها نادیده گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رزمجو، سیدآیت اله، و ریاضی، عبدالمهدی. (1385). روش های آموزش زبان انگلیسی در موسسه های آموزش زبان انگلیسی شهر شیراز. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 23(1 (پیاپی 46) (ویژه نامه زبان انگلیسی و زبان شناسی))، 58-70. SID. https://sid.ir/paper/13473/fa

    Vancouver: کپی

    رزمجو سیدآیت اله، ریاضی عبدالمهدی. روش های آموزش زبان انگلیسی در موسسه های آموزش زبان انگلیسی شهر شیراز. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز[Internet]. 1385؛23(1 (پیاپی 46) (ویژه نامه زبان انگلیسی و زبان شناسی)):58-70. Available from: https://sid.ir/paper/13473/fa

    IEEE: کپی

    سیدآیت اله رزمجو، و عبدالمهدی ریاضی، “روش های آموزش زبان انگلیسی در موسسه های آموزش زبان انگلیسی شهر شیراز،” علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، vol. 23، no. 1 (پیاپی 46) (ویژه نامه زبان انگلیسی و زبان شناسی)، pp. 58–70، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13473/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button