مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

879
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تجربی آلاینده های خروجی موتوری تک استوانه پژوهشی اشتعال جرقه ای در حالت های بنزین سوز و گازسوز

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 55

چکیده

 با توجه به اینکه موتورهای اشتعال جرقه ای سهم زیادی در تولید آلاینده ها دارند, شناخت مقدار آلایندگی موتور در حالتی که موتور در نسبت تراکم های بزرگ و شرایط مختلف با دو سوخت بنزین و گاز کار کند, می تواند برای مقایسه مقدار آلاینده های خروجی با استفاده از دو سوخت بنزین و گاز طبیعی و یافتن شرایطی با کمترین مقدار آلایندگی مورد استفاده قرار گیرد. در کار حاضر موتور در نسبت تراکم 9 و 10 که بترتیب برای حالت های بنزین سوز و گازسوز تنظیم و در سه سرعت موتور و چهار نسبت هم ارزی مبنای مختلف در حالت بار کامل داده های تجربی خروجی موتور استخراج شده در هر سرعت و هر نسبت هم ارزی پیش رسی جرقه در بازه غیر کوبش با گام 2 درجه میل لنگ تغییر داده شد و نتایج خروجی ذخیره گردید. داده های خروجی ثبت شده شامل آلاینده های HC, CO و نسبت هوا به سوخت نسبی (l) و همچنین دبی هوای ورودی و گشتاور خروجی بودند. نتایج نشان داد که, کاهش نسبت هم ارزی مبنا در هر دو حالت بنزین سوز و گازسوز مقدار HC و CO کاهش می یابد. در نسبت هم ارزی مبنای معین, مقادیر HC حالت بنزین سوز بیشتر از حالت گازسوز مشاهده شد و در مجموع افزایش بیش از سه برابر برآورد شد. تغییر سرعت موتور موجب تغییر مقدار HC شد در حالی که تاثیری روی مقدار CO خروجی ملاحظه نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدی اقدم، ابراهیم، فرهنگ، بهزاد، و سرابی، مهرداد. (1394). بررسی تجربی آلاینده های خروجی موتوری تک استوانه پژوهشی اشتعال جرقه ای در حالت های بنزین سوز و گازسوز. تحقیقات موتور، 11(39)، 49-55. SID. https://sid.ir/paper/135562/fa

    Vancouver: کپی

    عبدی اقدم ابراهیم، فرهنگ بهزاد، سرابی مهرداد. بررسی تجربی آلاینده های خروجی موتوری تک استوانه پژوهشی اشتعال جرقه ای در حالت های بنزین سوز و گازسوز. تحقیقات موتور[Internet]. 1394؛11(39):49-55. Available from: https://sid.ir/paper/135562/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم عبدی اقدم، بهزاد فرهنگ، و مهرداد سرابی، “بررسی تجربی آلاینده های خروجی موتوری تک استوانه پژوهشی اشتعال جرقه ای در حالت های بنزین سوز و گازسوز،” تحقیقات موتور، vol. 11، no. 39، pp. 49–55، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135562/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button