مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,107
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

714
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تجربی احتراق موتور اشتعال جرقه ای با سوخت ترکیبی بنزین-اتانول و MTBE برای کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 28

چکیده

 ماده افزودنی MTBE به بنزین موجب آثار مخرب محیط زیستی مثل بیماری های بدخیم می باشد و سال هاست در کشورهای توسعه یافته از بنزین حذف شده است لذا, هدف اصلی در این تحقیق, جایگزینی اتانول به جای افزودنی  MTBEو بررسی تاثیر سوخت اتانول بر عملکرد, تولید آلاینده ها و مصرف سوخت موتور اشتعال جرقه ای و بدست آوردن ترکیب بهینه اتانول با بنزین می باشد. آزمون ها در دو حالت بار کامل و بار جزیی صورت گرفت. آزمون بار کامل در سرعت های مختلف موتور و آزمون بار جزیی تنها در سرعت های 2000 و 3000 دور بر دقیقه انجام شد. در تمام این آزمون ها زمان جرقه زنی بهینه شد. نتایج بدست آمده نشان می دهد که با افزایش میزان اتانول در مخلوط, بازده تنفسی, توان و گشتاور موتور افزایش می یابد. مصرف سوخت ویژه در سرعت های کند کاهش و در سرعت های تند افزایش می یابد از طرف دیگر وجود اتانول در مخلوط باعث شده که آلاینده هیدروکربن های نسوخته (HC) به طور چشمگیری کاهش یابد. آلاینده مونواکسیدکربن (CO) مقداری کاهش یافته ولی میزان اکسیدهای نیتروژن (NOx) اندکی افزایش را نشان می دهد. موتور مورد آزمایش در این مطالعه,XU7JP/L3  می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امی، فتح اله، فرهنگ، خدارحیم، و شفیعی ثابت، احمد. (1388). بررسی تجربی احتراق موتور اشتعال جرقه ای با سوخت ترکیبی بنزین-اتانول و MTBE برای کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها. تحقیقات موتور، 5(16)، 22-28. SID. https://sid.ir/paper/135571/fa

    Vancouver: کپی

    امی فتح اله، فرهنگ خدارحیم، شفیعی ثابت احمد. بررسی تجربی احتراق موتور اشتعال جرقه ای با سوخت ترکیبی بنزین-اتانول و MTBE برای کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها. تحقیقات موتور[Internet]. 1388؛5(16):22-28. Available from: https://sid.ir/paper/135571/fa

    IEEE: کپی

    فتح اله امی، خدارحیم فرهنگ، و احمد شفیعی ثابت، “بررسی تجربی احتراق موتور اشتعال جرقه ای با سوخت ترکیبی بنزین-اتانول و MTBE برای کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها،” تحقیقات موتور، vol. 5، no. 16، pp. 22–28، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135571/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button