مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,267
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تجربی پیش پاشش به همراه مرحله اصلی پاشش جهت بهینه سازی موتور پاشش مستقیم دیزلی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 62

چکیده

 کاهش آلاینده ها و مصرف سوخت همواره دغدغه اصلی تولیدکنندگان موتورهای احتراق داخلی بوده است. در سال های اخیر با کاهش منابع سوخت فسیلی و اعمال مقررات سختگیرانه آلایندگی این دغدغه بیشتر شده است. هدف اصلی این تحقیق, بهینه سازی موتور ملی دیزل سنگین د87 از لحاظ مصرف سوخت, آلاینده دوده و بیشینه فشار محفظه احتراق می باشد. استفاده از پیش پاشش در کنار مرحله اصلی پاشش به عنوان راهکار مدنظر قرار گرفته است. آزمون در چهار نقطه بارگذاری در سرعت ثابت 1500 دور بر دقیقه انجام شد که در هر نقطه از بارگذاری درصد جرم پیش پاشش به عنوان %7-3 از جرم کل سوخت پاشش شده در نظر گرفته شد. نتایج نشان از کاهش مصرف سوخت در اثر افزایش مقدار پیش پاشش می دهد در حالیکه از طرف دیگر مقدار دوده و بیشینه فشار با افزایش مقدار پیش پاشش افزایش یافت, اما به این دلیل که هر دو پارامتر آلاینده دوده و بیشینه فشار در محدوده امن قرار دارند و از مفادیر هدف خود تجاوز نکرده اند. مبنای انتخاب نقطه بهینه براساس کمترین میزان مصرف سوخت می باشد. بر همین اساس در تمامی نقاط کمترین میزان BSFC در حالت پیش پاشش %7 بدست آمد که در توان نهایی 1000 کیلووات, مقدار مصرف سوخت ویژه به 194g/kW.h رسیده است.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسف زاده، علی، منفردی، مرتضی، نبوی، عبدالرضا، پورفلاح، محسن، و میرسلیم، سیدمصطفی. (1394). مطالعه تجربی پیش پاشش به همراه مرحله اصلی پاشش جهت بهینه سازی موتور پاشش مستقیم دیزلی. تحقیقات موتور، 11(41)، 55-62. SID. https://sid.ir/paper/135581/fa

    Vancouver: کپی

    یوسف زاده علی، منفردی مرتضی، نبوی عبدالرضا، پورفلاح محسن، میرسلیم سیدمصطفی. مطالعه تجربی پیش پاشش به همراه مرحله اصلی پاشش جهت بهینه سازی موتور پاشش مستقیم دیزلی. تحقیقات موتور[Internet]. 1394؛11(41):55-62. Available from: https://sid.ir/paper/135581/fa

    IEEE: کپی

    علی یوسف زاده، مرتضی منفردی، عبدالرضا نبوی، محسن پورفلاح، و سیدمصطفی میرسلیم، “مطالعه تجربی پیش پاشش به همراه مرحله اصلی پاشش جهت بهینه سازی موتور پاشش مستقیم دیزلی،” تحقیقات موتور، vol. 11، no. 41، pp. 55–62، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135581/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button