مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,441
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

903
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظری تاثیر فشار، زمان و طول پاشش سوخت دیزل بر عملکرد و آلاینده های خروجی از موتور دیزلی پاشش مستقیم

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 63

چکیده

 موتورهای دیزل پاشش مستقیم (D.I.) بطور گسترده ای در کاربرد های خودرو و صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. با سخت تر شدن استاندارهای آلایندگی و تمایل به ساختن موتورهایی با بازده بالاتر, درک بهتر فرآیند احتراق این موتورها ضروری است تا بتوان گام بعدی را در بهینه کردن طراحی موتور برای کاهش آلایندگی و بهبود کارکرد موتور برداشت. یکی از پارامترهایی که امروزه نقش مهمی در عملکرد موتور و بهبود احتراق دارد, فشار پاشش سوخت می باشد. در سال های اخیر کدهای کامپیوتری با موفقیت جهت شبیه سازی سه بعدی احتراق در موتورهای احتراق داخلی به کار گرفته شده است. این مطالعه به بررسی تئوری اثرات فشار پاشش سوخت بر عملکرد و آلایندگی یک موتور دیزل چهار سیلندر پاشش مستقیم مجهز به توربوشارژر در قالب یک شبیه سازی عددی توسط یک کد CFD, AVL-FIRE, می پردازد. به منظور ارزیابی نتایج بدست آمده, ابتدا موتور مورد بررسی در نرم افزار Fire شبیه سازی شده و با نتایج حاصل شده از آزمایشات تجربی اعتبار دهی می شود و سپس فشار پاشش تغییر داده می شود. در این تحقیق, فشار پاشش سوخت از 275bar تا 1000bar, با ثابت نگه داشتن میزان مصرف سوخت تغییر داده می شود. در نهایت با تغییر زمان و طول پاشش نقطه بهینه از لحاظ آلایندگی مشخص می شود. نتایج نشان می دهند که با افزایش فشار پاشش سوخت, میزان آلاینده NOx تا حد زیادی افزایش و آلاینده PM در حدود %50 کاهش می یابد. همچنین, در ازای این تغییرات, راندمان موتور در حدود %12 افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خباز، سیدعلیرضا، و خوشبختی سرای، رحیم. (1389). بررسی نظری تاثیر فشار, زمان و طول پاشش سوخت دیزل بر عملکرد و آلاینده های خروجی از موتور دیزلی پاشش مستقیم. تحقیقات موتور، 5(19)، 49-63. SID. https://sid.ir/paper/135595/fa

    Vancouver: کپی

    خباز سیدعلیرضا، خوشبختی سرای رحیم. بررسی نظری تاثیر فشار, زمان و طول پاشش سوخت دیزل بر عملکرد و آلاینده های خروجی از موتور دیزلی پاشش مستقیم. تحقیقات موتور[Internet]. 1389؛5(19):49-63. Available from: https://sid.ir/paper/135595/fa

    IEEE: کپی

    سیدعلیرضا خباز، و رحیم خوشبختی سرای، “بررسی نظری تاثیر فشار, زمان و طول پاشش سوخت دیزل بر عملکرد و آلاینده های خروجی از موتور دیزلی پاشش مستقیم،” تحقیقات موتور، vol. 5، no. 19، pp. 49–63، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135595/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button