مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

577
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تایید الگوی نشتی موتور با استفاده از نتایج تجربی در حالت موتورگردانی

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 14

چکیده

 گازهای نشتی و جریان از میان شکاف های 2 محفظه استوانه 3 موتور از پدیده هایی هستند که روی کارکرد موتور و میزان آلاینده های خروجی آن اثر می گذارند. همچنین این پدیده ها روی فشار, دما و مقدار بار درون استوانه در طول چرخه 4 موثرند. مطالعه و تایید زیر الگوی این پدیده ها در غیاب احتراق می تواند از اثرات پدیده های توام با احتراق روی آن جلوگیری کند. در این بررسی, به زیر الگوی نشتی و جریان از میان شکاف ها در حالت موتورگردانی با استفاده از نظریه حجم - روزنه در یک موتور تحقیقاتی دو زمانه توجه شده است. دمای دیواره استوانه, دمای ورودی, فشار داخل استوانه و ابعاد هندسی درزها و شکاف های بین استوانه- سمبه 5- حلقه 6 اندازه گیری شده است. فشار داخل استوانه در طول چرخه به وسیله حسگر فشار پیزوالکتریک و بخش فشار ضعیف چرخه به کمک حسگر فشار پیزورزستیو به منظور انتقال صحیح ثبت فشار حسگر پیزوالکتریک در نمودار P-q است. نتایج به دست آمده, انطباق بسیار خوبی را بین فشار داده های تجربی و الگو در سه نسبت تراکم مورد آزمایش 7.6, 10.2, 12.4 نشان می دهد, به طوری که بیشینه انحراف مورد تایید حدود 3% است. همچنین بیشینه افت جرم استوانه در حدود  aTDCo4اتفاق می افتد و با افزایش نسبت تراکم این افت بیشتر می شود. پس از وقوع بیشینه افت, جریان معکوس از شکاف بالا به داخل استوانه صورت می گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدی اقدم، ابراهیم، رحیمی، مصطفی، و کبیر نجفی، محمدمهدی. (1387). تایید الگوی نشتی موتور با استفاده از نتایج تجربی در حالت موتورگردانی. تحقیقات موتور، 5(12)، 9-14. SID. https://sid.ir/paper/135605/fa

    Vancouver: کپی

    عبدی اقدم ابراهیم، رحیمی مصطفی، کبیر نجفی محمدمهدی. تایید الگوی نشتی موتور با استفاده از نتایج تجربی در حالت موتورگردانی. تحقیقات موتور[Internet]. 1387؛5(12):9-14. Available from: https://sid.ir/paper/135605/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم عبدی اقدم، مصطفی رحیمی، و محمدمهدی کبیر نجفی، “تایید الگوی نشتی موتور با استفاده از نتایج تجربی در حالت موتورگردانی،” تحقیقات موتور، vol. 5، no. 12، pp. 9–14، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135605/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button