مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

767
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استخراج چرخه ی رانندگی محدوده غربی شهر تهران برای خودروی با موتور پرخوران با استفاده از روش خوشه بندی ریزسفر

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 12

چکیده

چرخه رانندگی یکی از مهمترین ابزارها برای بررسی مصرف سوخت خودروها و سطح آلایندگی در محدوده های شهری و بین شهری است. همچنین در راستای تصمیمات کلان زیست محیطی, مدیریت آمد و شد و راهسازی, چرخه های رانندگی جزو ملزومات است. بر همین اساس, تحقیق حاضر الگوی رانندگی شهری خودرویی با موتور پرخوران با هدف استخراج چرخه رانندگی را بررسی و تحلیل می کند. بدین منظور با استفاده از روش خوشه بندی ریزسفرها, چرخه رانندگی این خودرو از داده های اندازه گیری شده طی آزمون خودرویی استخراج شد. نتایج نشان داد در این چرخه رانندگی که حدودا 1063 ثانیه به طول می انجامد, متوسط سرعت خودرو, شتاب گیری و ترمزگیری به ترتیب حدودا 29کیلومتر بر ساعت, 0. 45 و 0. 41-متر بر مجذور ثانیه است. همچنین خودرو در این چرخه استخراج شده, حدودا 15 درصد از کل زمان رانندگی را در توقف با دور درجا سپری می کند. به علاوه متوسط سرعت موتور برای خودرو در این چرخه رانندگی, 1337 د. د. د. است. همچنین نتایج نشان داد که از میان بازه های مختلف سرعت-شتاب, بیشترین مدت زمان رانندگی متعلق به بازه سرعت 0 تا 0. 1 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0. 1-تا 0. 1 متر بر مجذور ثانیه با سهم 13. 5 درصد از کل زمان چرخه رانندگی است. در رتبه های دوم و سوم, 7. 5 درصد از زمان رانندگی در سرعت 0. 1 تا 10 کیلومتر بر ساعت و شتاب 1-تا 0. 1-متر بر مجذور ثانیه, و 7 درصد از زمان رانندگی در سرعت 30 تا 40 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0. 1 تا 1 متر بر مجذور ثانیه سپری می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسویان، سیداشکان، عبدالملکی، سعید، رضایی، مهدی، و نجات، محمد. (1398). استخراج چرخه ی رانندگی محدوده غربی شهر تهران برای خودروی با موتور پرخوران با استفاده از روش خوشه بندی ریزسفر. تحقیقات موتور، -(55 )، 3-12. SID. https://sid.ir/paper/135634/fa

    Vancouver: کپی

    موسویان سیداشکان، عبدالملکی سعید، رضایی مهدی، نجات محمد. استخراج چرخه ی رانندگی محدوده غربی شهر تهران برای خودروی با موتور پرخوران با استفاده از روش خوشه بندی ریزسفر. تحقیقات موتور[Internet]. 1398؛-(55 ):3-12. Available from: https://sid.ir/paper/135634/fa

    IEEE: کپی

    سیداشکان موسویان، سعید عبدالملکی، مهدی رضایی، و محمد نجات، “استخراج چرخه ی رانندگی محدوده غربی شهر تهران برای خودروی با موتور پرخوران با استفاده از روش خوشه بندی ریزسفر،” تحقیقات موتور، vol. -، no. 55 ، pp. 3–12، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135634/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button