مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,492
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تجربی اثر تغییرات نسبت هوای اضافی برای دستیابی به عملکرد بهینه در موتور اشتعال-جرقه ای با سوخت هایتن

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 35

کلیدواژه

فشار موثر متوسط داخلی (اندیکاتوری)Q3

چکیده

 این پژوهش با هدف مقایسه عملکرد گاز طبیعی فشرده و ترکیب این گاز با هیدروژن (هایتن) در موتور احتراق داخلی اشتعال جرقه ای انجام شده است. در این تحقیق سه نوع سوخت مختلف شامل گاز طبیعی فشرده خالص, هایتن با %15 هیدروژن و هایتن با %30 هیدروژن استفاده شده است. آزمون ها در دو حالت بار کامل و بار جزیی انجام شد. آزمون بار کامل در سرعت های مختلف موتور و آزمون بار جزیی تنها در سرعت های 2000 و 3000 دور در دقیقه و از 2 بار تا تمام بار با گام 1 انجام شد. در هر آزمون زمان بندی جرقه با توجه به بیشترین فشار متوسط موثر اندیکاتوری تعیین شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهند که با افزایش میزان هیدروژن در هایتن, بازده تنفسی, توان و گشتاور موتور کاهش می یابد و وجود هیدروژن در مخلوط, باعث کاهش آلاینده های منوکسیدکربن و هیدروکربن های نسوخته می شود, ولی میزان اکسیدهای نیتروژن افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امی، فتح اله، مشیری، آزاد، و شفیعی ثابت، احمد. (1388). بررسی تجربی اثر تغییرات نسبت هوای اضافی برای دستیابی به عملکرد بهینه در موتور اشتعال-جرقه ای با سوخت هایتن. تحقیقات موتور، 5(15)، 29-35. SID. https://sid.ir/paper/135642/fa

    Vancouver: کپی

    امی فتح اله، مشیری آزاد، شفیعی ثابت احمد. بررسی تجربی اثر تغییرات نسبت هوای اضافی برای دستیابی به عملکرد بهینه در موتور اشتعال-جرقه ای با سوخت هایتن. تحقیقات موتور[Internet]. 1388؛5(15):29-35. Available from: https://sid.ir/paper/135642/fa

    IEEE: کپی

    فتح اله امی، آزاد مشیری، و احمد شفیعی ثابت، “بررسی تجربی اثر تغییرات نسبت هوای اضافی برای دستیابی به عملکرد بهینه در موتور اشتعال-جرقه ای با سوخت هایتن،” تحقیقات موتور، vol. 5، no. 15، pp. 29–35، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135642/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button