مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

70
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

14
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی مولفه های سازنده فرهنگ مدارس ابتدایی شهرستان ساوه با استفاده از تحلیل مضمون

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 169

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر, واکاوی مولفه­های سازنده فرهنگ مدارس ابتدایی شهرستان ساوه با استفاده از تحلیل مضمون است.مواد و روش ها: روش برحسب هدف, کاربردی برحسب نوع داده, آمیخته (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی برحسب زمان گردآوری داده, مقطعی و برحسب ماهیت و روش اجرا در بخش کیفی تحلیل مضمون و در بخش کمی توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری بخش کیفی, خبرگان شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه­ها و مدیران با سابقه در آموزش و پرورش و مدیران مدارس بودند. جامعه آماری بخش کمی, تعداد 336 نفر از کلیه مدیران و معلمان ابتدایی شهرستان ساوه بودند.یافته ها: یافته‏ها نشان داد: تعداد 3 مضمون فراگیر, 14 مضمون سازمان­دهنده و 85 مضمون پایه برای فرهنگ مدارس ابتدایی شهرستان ساوه شناسایی شد که عبارتند از: زیرساخت‏های فرهنگی با 5 مضمون سازمان دهنده و 22 مضمون پایه شامل فرهنگ بومی خانواده­ها, جو روانی فرهنگی, مدیریت و برنامه­ریزی فرهنگی, برنامه درسی و سیاست­ها و رویکردهای آموزشی؛ عوامل فرهنگ­ساز با 4 مضمون سازمان دهنده و 20 مضمون پایه شامل نوگرایی و پویایی فرهنگی, سرمایه­های سازمانی, فضای آموزشی مبتنی بر فرهنگ بومی و توانمند سازهای فرهنگی؛ و مدرسه با تراز فرهنگ ایرانی- اسلامی با 5 مضمون سازمان دهنده و 43 مضمون پایه شامل رشد همه­جانبه فرهنگی دانش آموزان, شکل گیری اخلاق حرفه ای فردی, مدیریت بهینه مدارس, توسعه علمی مدارس و ارتقای عملکرد مدارس.نتیجه گیری: نتایج نشان داد معیار کلی برازش برای سازه زیرساخت‏های فرهنگی برابر 627/0, سازه عوامل فرهنگ ساز برابر 661/0 و سازه مدرسه با تراز فرهنگ ایرانی- اسلامی برابر 674/0 است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button