Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

572
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

615
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه عوامل مؤثر و زمینه ساز اجرای خط مشی های آموزش عالی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 46

چکیده

 پژوهش حاضر باهدف شناسایی و اولویت بندی عوامل زمینه ساز و مؤثر بر اجرای خط مشی های آموزش عالی ایران صورت گرفته است. پژوهش از نوع آمیخته بوده که در بخش کیفی داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری شده و با کدگذاری باز, محوری و انتخابی عوامل زمینه ساز و مؤثر بر اجرای خط مشی های آموزش عالی شناسایی شد. در بخش کمی با استفاده از پرسشنامه ماحصل کار کیفی و بهره گیری از تحلیل سلسله مراتبی ازنظر 50 نفر عضو هیئت علمی و متخصصان آموزش عالی به اولویت بندی عوامل زمینه ساز و عوامل مؤثر پرداخته شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد عوامل زمینه ساز اجرای خط مشی های آموزش عالی شامل 6 مفهوم اصلی در قالب 60 مقوله است که مفاهیم اصلی به ترتیب بر اساس تحلیل سلسله مراتبی عبارت اند از: عوامل قانونی, سیاسی, اقتصادی, تکنولوژیکی, فرهنگی و اجتماعی. همچنین عوامل مؤثر بر اجرای خط مشی های آموزش عالی در 8 مفهوم اصلی در قالب 90 مقوله دسته بندی شده اند این مفاهیم اصلی به ترتیب بر اساس تحلیل سلسله مراتبی عبارت اند از: عوامل مربوط به تدوین خط مشی, عوامل اداری, ساختاری و بوروکراتیک, عوامل حمایتی, عوامل مربوط به نهادهای اجرایی, تجارب و مهارت های مجری, عوامل پشتیبانی, انتخاب ابزار مناسب اجرای خط مشی, عوامل محیطی و جغرافیایی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ضابط پور کردی، حسین، امین بیدختی، علی اکبر، رضایی، علی محمد، و صالحی عمران، ابراهیم. (1397). مطالعه عوامل مؤثر و زمینه ساز اجرای خط مشی های آموزش عالی در ایران. آموزش عالی ایران، 10(2 )، 21-46. SID. https://sid.ir/paper/135841/fa

    Vancouver: کپی

    ضابط پور کردی حسین، امین بیدختی علی اکبر، رضایی علی محمد، صالحی عمران ابراهیم. مطالعه عوامل مؤثر و زمینه ساز اجرای خط مشی های آموزش عالی در ایران. آموزش عالی ایران[Internet]. 1397؛10(2 ):21-46. Available from: https://sid.ir/paper/135841/fa

    IEEE: کپی

    حسین ضابط پور کردی، علی اکبر امین بیدختی، علی محمد رضایی، و ابراهیم صالحی عمران، “مطالعه عوامل مؤثر و زمینه ساز اجرای خط مشی های آموزش عالی در ایران،” آموزش عالی ایران، vol. 10، no. 2 ، pp. 21–46، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135841/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا