مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,082
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,399
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی چگونگی ارتقای کمی و کیفی دسترسی به آموزش عالی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 122

چکیده

 دسترسی به یادگیری در سطح عالی, بخشی از حقوق شهروندان برای دانستن به ویژه در اقتصاد دانش و جامعه یادگیرنده است. نشانگرهای کمی و کیفی دسترسی به آموزش عالی از شکاف عمیق میان وضع موجود کشور ما با جوامع توسعه یافته موفق از حیث روند توسعه حکایت می کند. این در حالی است که جهت گیری برنامه چهارم به افزایش نرخ نام نویسی ناخالص در آموزش عالی, از یک سو مستلزم چالش ها و ریاضت سختی برای تامین منابع و ظرفیت سازی جدید, و از سوی دیگر در بایست هدف گزینی ها و فعالیت های بلند کیفی است تا رشد کمی به نتایج معکوس منجر نشود. در همین راستا, ضرورت هایی همچون تنوع منابع مالی, توسعه زیر ساخت های لازم برای یادگیری از راه دور و الکترونیکی, توسعه کیفیت نظام سنجش و پذیرش, کیفیت منابع انسانی و هیات علمی, نهادینه شدن ارزشیابی و اعتبار سنجی, رقابتی شدن آموزش عالی, تعامل سه جانبه دانشگاه, بنگاه و دولت و ضرورت های دیگری از این قبیل به میان می آید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فراستخواه، مقصود. (1387). بررسی چگونگی ارتقای کمی و کیفی دسترسی به آموزش عالی در ایران. آموزش عالی ایران، 1(2)، 95-122. SID. https://sid.ir/paper/135852/fa

    Vancouver: کپی

    فراستخواه مقصود. بررسی چگونگی ارتقای کمی و کیفی دسترسی به آموزش عالی در ایران. آموزش عالی ایران[Internet]. 1387؛1(2):95-122. Available from: https://sid.ir/paper/135852/fa

    IEEE: کپی

    مقصود فراستخواه، “بررسی چگونگی ارتقای کمی و کیفی دسترسی به آموزش عالی در ایران،” آموزش عالی ایران، vol. 1، no. 2، pp. 95–122، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135852/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button