مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,781
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

821
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین ضریب ضربه دینامیکی در پل های فولادی راه آهن با در نظر گرفتن تاثیر هم زمان سرعت حرکت و نسبت فاصله محورهای قطار به طول دهانه

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 69

چکیده

 در روش متداول تحلیل پل, بار ترافیکی به عنوان یک بار استاتیکی لحاظ گردیده و با اعمال یک ضریب به نام ضریب ضربه افزایش می یابد. ضریب ضربه در آیین نامه های موجود صرفا تابعی از طول دهانه یا فرکانس اول ارتعاشی پل می باشد. در این تحقیق اثرات پارامترهای مختلف مانند سرعت حرکت, فاصله محورهای قطار, تعداد محورها و طول دهانه پل بر پاسخ های دینامیکی پل های فولادی راه آهن و مقدار ضریب ضربه بررسی شده است. برای این منظور پاسخ های دینامیکی و ضریب ضربه برای چهار پل با طول دهانه 10, 15, 20 و 25 متر در محدوده سرعت های 100 تا 400 کیلومتر بر ساعت و فاصله محورهای 13 تا 24 متر محاسبه گردیده است. نتایج حاصل از تحلیل های دینامیکی نشان می دهد که در بسیاری از شرایط, برای ضریب ضربه مقادیری بیش از مقادیر پیشنهادی آیین نامه ها به دست می آید و در نتیجه روابط پیشنهادی آیین نامه ها برای ضریب ضربه کفایت نمی کند. همچنین نشان داده شده است که سرعت حرکت قطار بر مقدار ضریب ضربه موثر می باشد به نحوی که با افزایش سرعت مقادیر ضریب ضربه افزایش چشمگیری دارد. نسبت فاصله محورهای قطار به طول دهانه پل یکی دیگر از پارامترهای موثر بر ضریب ضربه است به نحوی که مقدار ضریب ضربه برای نسبت های کمتر از یک و بیشتر از یک متفاوت می باشد. تعداد محورهای قطار صرفا در شرایط تشدید بر ضریب ضربه موثر می باشد. در این تحقیق برای ضریب ضربه روابطی با در نظر گرفتن سرعت حرکت, فاصله محورهای قطار و طول دهانه پل ارایه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی، سجاداحمد، و دانشجو، فرهاد. (1387). تعیین ضریب ضربه دینامیکی در پل های فولادی راه آهن با در نظر گرفتن تاثیر هم زمان سرعت حرکت و نسبت فاصله محورهای قطار به طول دهانه. سازه و فولاد، 4(4)، 55-69. SID. https://sid.ir/paper/136607/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی سجاداحمد، دانشجو فرهاد. تعیین ضریب ضربه دینامیکی در پل های فولادی راه آهن با در نظر گرفتن تاثیر هم زمان سرعت حرکت و نسبت فاصله محورهای قطار به طول دهانه. سازه و فولاد[Internet]. 1387؛4(4):55-69. Available from: https://sid.ir/paper/136607/fa

    IEEE: کپی

    سجاداحمد حمیدی، و فرهاد دانشجو، “تعیین ضریب ضربه دینامیکی در پل های فولادی راه آهن با در نظر گرفتن تاثیر هم زمان سرعت حرکت و نسبت فاصله محورهای قطار به طول دهانه،” سازه و فولاد، vol. 4، no. 4، pp. 55–69، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/136607/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button