مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

82
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

25
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چشم انداز آموزش راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی

صفحات

 صفحه شروع 88 | صفحه پایان 104

چکیده

 1رویه های یادگیری همراه و همگام با سرعت تحولات آموزشی تغییر می کنند. برای دستیابی به اهداف غایی آموزشی باید یادگیری های پایدار و مؤثر برای فراگیران ایجاد کرد. براین اساس, مطالعه ی حاضر با هدف آموزش راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی به عنوان ضرورت پیشرو از سطوح آموزش پایه تا سطوح آموزش عالی مطرح شده است. مطالعه ی حاضر از نوع مروری نقلی بر مبنای جست وجوی کتابخانه ای و موتورهای جست وجوگر اطلاعاتی فارسی و انگلیسی زبان با کلیدواژه های «یادگیری شناختی», «یادگیری فراشناختی», «راهبرد یادگیری» و «آموزش» در پنج سال اخیر است. یافته ها نشان داد که آموزش بر مبنای یادگیری شناختی و فراشناختی بر هر دو گروه هدف (آموزش دهندگان و آموزش گیرندگان) اثرگذار است و به توانمندی تحصیلی, پیشرفت و امیدواری تحصیلی منجر خواهد شد. یادگیری شناختی و فراشناختی در سطوح پایین بستری برای توانمندی فردی و اجتماعی فرد در آموزش عالی و بازار کار فراهم خواهد کرد. فراشناخت و راهبردهای شناختی و فراشناختی نقش مهمی در فرایند یاددهی و یادگیری ایفا می کنند و آموزش این راهبردها ممکن است به بهبود عملکرد تحصیلی و توانمندی های فردی دانش آموزان منجر شود؛ در نتیجه, آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی به دانش آموزان و ترویج استفاده از این راهبردها در محیط آموزشی توسط آموزش دهندگان می تواند به طور درخور توجهی به ارتقای توانمندی آموزشی در تمامی نظام های آموزشی کمک کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button