مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,286
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر مذهب، مادی گرایی و ویژگی های جمعیت شناختی مصرف کننده بر درگیری ذهنی با پوشاک مد (مورد مطالعه: شهر یزد)

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 213

چکیده

 در میان عواملی که به منظور تسهیل زندگی روزمره مصرف کننده با درگیری ذهنی بالا لازم است, پوشاک مد عاملی مهم و قابل توجه برای بسیاری از مصرف کنندگان است و در سال های اخیر توجه مصرف کنندگان به این حوزه بیشتر شده است. با توجه به ضرورت موضوع, این پژوهش بررسی اثر مذهب, مادی گرایی و ویژگی های جمعیت شناختی مصرف کننده بر درگیری ذهنی با پوشاک مد را در بین شهروندان یزدی مورد بررسی قرار داده است. روش تحقیق حاضر به صورت پیمایشی و از بعد هدف, توصیفی است. در آمار تحلیلی این پژوهش برای تعیین نقش و جایگاه هر یک از مولفه های پژوهش, با استفاده از نرم افزار Amos, روش تحلیل عاملی تاییدی به کار گرفته شده است. همچنین به منظور بررسی روابط بین درگیری پوشاک مد با ابعاد آن از آزمون همبستگی, و برای تعیین نحوه تاثیر درگیری با پوشاک مد و دانش ذهنی بر اطمینان در تصمیم گیری مد, از آزمون رگرسیون خطی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه افراد بالای بیست سال در سطح شهر یزد است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 99 نفر محاسبه شد. نتایج تحقیق نشان داد که مذهب و مادی گرایی بر درگیری ذهنی با پوشاک مد تاثیر معنی داری دارند و درگیری بر اطمینان تصمیم گیری مد تاثیر مثبت و معنی داری دارد. همچنین درگیری ذهنی با پوشاک مد و دانش ذهنی تاثیر مثبت و معنی داری بر اطمینان تصمیم گیری مد دارد. در بررسی ارتباط عوامل جمعیت شناختی (جنسیت, سن, تحصیلات و درآمد) با متغیرهای مورد مطالعه مشخص شد که همبستگی بین آنها حتی در سطح اطمینان 95 درصد هم معنی دار نبود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    الحسینی المدرسی، سیدمهدی، محمدی، فاطمه، باقری قره بلاغ، هوشمند، و کشاورزمولایی، مصطفی. (1394). بررسی اثر مذهب, مادی گرایی و ویژگی های جمعیت شناختی مصرف کننده بر درگیری ذهنی با پوشاک مد (مورد مطالعه: شهر یزد). تحقیقات فرهنگی ایران، 8(3 (پیاپی 31))، 189-213. SID. https://sid.ir/paper/136865/fa

    Vancouver: کپی

    الحسینی المدرسی سیدمهدی، محمدی فاطمه، باقری قره بلاغ هوشمند، کشاورزمولایی مصطفی. بررسی اثر مذهب, مادی گرایی و ویژگی های جمعیت شناختی مصرف کننده بر درگیری ذهنی با پوشاک مد (مورد مطالعه: شهر یزد). تحقیقات فرهنگی ایران[Internet]. 1394؛8(3 (پیاپی 31)):189-213. Available from: https://sid.ir/paper/136865/fa

    IEEE: کپی

    سیدمهدی الحسینی المدرسی، فاطمه محمدی، هوشمند باقری قره بلاغ، و مصطفی کشاورزمولایی، “بررسی اثر مذهب, مادی گرایی و ویژگی های جمعیت شناختی مصرف کننده بر درگیری ذهنی با پوشاک مد (مورد مطالعه: شهر یزد)،” تحقیقات فرهنگی ایران، vol. 8، no. 3 (پیاپی 31)، pp. 189–213، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/136865/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button