مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

96
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

25
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تطبیقی تاثیر دو امر بصری تصویرسازی و عکاسی بر تفکر خلاقه کودک

صفحات

 صفحه شروع 130 | صفحه پایان 144

چکیده

 عناصر متعددی در پرورش تفکر خلاقه کودک نقش دارند. رسانه های نوشتاری و تصویری بخشی از این فرایند هستند. در این میان نقش دو رسانه تصویرسازی و عکس به عنوان امر بصری, انکارنشدنی است. ازآنجاکه به گفته برخی از صاحب نظران, عکس شکل مدرن تصویرسازی ست,در این پژوهش به این سؤال که این دو رسانه که از آن ها به عنوان امر بصری یادشده, چه تشابه و تمایزی در پرورش تفکر خلاقانه کودکان دارند پاسخ داده می شود. این پژوهش که باهدف شناخت کارکرد رسانه های مؤثر در پرورش خلاقیت به نگارش درآمده به شیوه توصیفی و تحلیلی با استفاده از شواهد بصری و منابع کتابخانه ای به ارائه نتیجه می پردازد. باتوجه به نقش انکارناپذیر رسانه های بصری, بر اساس یافته های این مقاله, تصویر سازی با ترکیب مواد متنوع کاربردی آن, برساخته ای ایدئالیستی ساختار نیافته از واقعیت و ماحصل فکر و توانایی تصویرساز با تفکری عمدتاً آشنازداست که کنترل معنایی کمتر و برداشت ها و تحلیل های بیشتری از آن متصور است. در نتیجه به تفکرات و قضاوت های بیشتری منجر شده که در مسیر آموزش خلاقیت کودک کارآمدتر است. درحالی که کارکرد عکاسی در پرورش تفکر خلاقه کودک در راستای پدیده های آشنا یا تمثیلی از واقعیت و جزئیاتی دقیق و ناتورالیستی از تصاویر کمتر پرداخت شده با رمزگانی محدود قابل ارزیابی است. خروجی عکس, اغلب و عموماً, نتیجه عملکرد ابزار فناورانه و تفکر در لحظه عکاس, هنگام ثبت پدیده های واقعی پیرامونی است. با توجه به اینکه پدیده های واقعی, شناخته شده تر و مشخص ترند تنوع معنایی کمتری از آن ها متصور است, ازاین رو, عکس برای اموری که کنترل معنای بیشتری در آن منظور نظر است, مناسب تر است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button