مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

16
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

10
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهبود پروتکل مسیریابی در شبکه های موردی بین خودرویی بر اساس چگالی و تحرک خودروها

صفحات

 صفحه شروع 339 | صفحه پایان 354

چکیده

 شبکه های موردی خودرویی, نوع خاصی از شبکه هـای اقتضائی سیـار محسوب می شوند. مهم ترین چالش های مرتبط با مسیریابی در این شبکه ها عبارت اند از: کاهش سربار شبکه, اجتناب از بروز ازدحام و افزایش نرخ تحویل بسته. در شبکه های خودرویی, انتشار و ارسال به موقع پیام های هشدار, نظیر پیام های پیشگیری از تصادف و وارد آمدن خسارت, پیام های کنترل ازدحام و پیام های مرتبط با شرایط جاده به وسایل نقلیة در معرض خطر, از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله, روش جدیدی با نام VMDR-VANET برای بهبود مسیریابی در شبکه های موردی خودرویی ارائه شده است. این روش با ارسال پیام آگاهی دهنده به خودروهای همسایه و در نظر گرفتن معیارهای فاصله, سرعت, تأخیر و چگالی آنها, خودروی مناسب را برای ارسال بسته به مقصد انتخاب می کند. بعلاوه, هم برای مسیرهای مستقیم و هم جهت پیش بینی حرکت خودرو در تقاطع ها قابل استفاده است. نتایج شبیه سازی VMDR-VANET نشان دهندة عملکرد مناسب این روش بوده و در ارزیابی ها, به طور میانگین, معیار نرخ تحویل بسته 62 درصد, تأخیر انتها به انتها 45 درصد, تعداد گام 25 درصد و سربار مسیریابی 30 درصد نسبت به روش های مشابه, بهبود داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button