مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

968
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,269
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هویت تحصیلی، انگیزش درونی و خودکارآمدی به عنوان پیش بینی کننده های درگیری شناختی عمیق

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 22

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, آزمون روابط ساختاری بین هویت تحصیلی, انگیزش درونی و خودکارآمدی به عنوان پیش بینی کننده های درگیری شناختی عمیق دانشجویان بود. شرکت کنندگان کلیه دانشجویان دانشگاه سمنان بودند. نمونه شامل 400 دانشجو (204 پسر و 196 دختر) بودند که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی انتخاب شدند. شرکت کنندگان پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پینتریچ و دی گروت (1990), پرسشنامه فرآیند مطالعه بیگز, کمبر و لانگ (2001), پرسشنامه انگیزش تحصیلی والرند (1989) و پرسشنامه هویت تحصیلی اوزبورن (1997) را تکمیل کردند. داده ها با روش معادلات ساختاری آزمون شد. نتایج نشان داد که مسیر هویت تحصیلی بر درگیری شناختی عمیق, هویت تحصیلی بر خودکارآمدی و انگیزش درونی و خودکارآمدی و انگیزش درونی بر درگیری شناختی عمیق معنادار و مثبت بود. اثر غیرمستقیم هویت تحصیلی بر درگیری شناختی عمیق از طریق خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی مثبت و معنادار بود؛ بنابراین, برای افزایش درگیری شناختی باید به جهت گیری های انگیزشی, هویت تحصیلی و باورهای خودکارآمدی دانشجویان توجه کرد. تلویحات کاربردی یافته ها موردبحث قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهنا، سعید، طالع پسند، سیاوش، و رستمی، شهلا. (1399). هویت تحصیلی, انگیزش درونی و خودکارآمدی به عنوان پیش بینی کننده های درگیری شناختی عمیق. پژوهش در نظام های آموزشی، 14(48 )، 7-22. SID. https://sid.ir/paper/137485/fa

    Vancouver: کپی

    مهنا سعید، طالع پسند سیاوش، رستمی شهلا. هویت تحصیلی, انگیزش درونی و خودکارآمدی به عنوان پیش بینی کننده های درگیری شناختی عمیق. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1399؛14(48 ):7-22. Available from: https://sid.ir/paper/137485/fa

    IEEE: کپی

    سعید مهنا، سیاوش طالع پسند، و شهلا رستمی، “هویت تحصیلی, انگیزش درونی و خودکارآمدی به عنوان پیش بینی کننده های درگیری شناختی عمیق،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 14، no. 48 ، pp. 7–22، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/137485/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button