Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,874
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط دبیران مدارس هوشمند شهر تهران با تاکید بر مدل پذیرش فناوری اطلاعات (ITAM)

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 46

چکیده

 مقاله حاضر, قصد بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط دبیران مدارس هوشمند شهر تهران را دارد. روش تحقیق, مدل یابی معادلات ساختاری و جامعه پژوهش, کلیه دبیران مدارس هوشمند شهر تهران (149 نفر) هستند که به صورت سرشماری در تحقیق حاضر مورد بررسی قرار گرفته اند, ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه 25 سوالی محقق ساخته بر اساس مطالعات پیشین بود. جهت تعیین پایانی و روایی ابزار, از آلفای کرانباخ و تحلیل عامل تاییدی استفاده شده است که میزان آلفای به دست آمده برابر با 0.813, نشانگر پایانی مناسب ابزار و مقادیر PGFI, AGFI, GFI, RMSEA به ترتیب برابر با 0.004, 0.94, 0.93, 0.77 که نشانگر روایی مورد تایید ابزار می باشد. تحلیل داده ها نیز با نرم افزار LISREL صورت گرفته است, نتایج به دست آمده بیانگر آن است که:1- متغیر برداشت ذهنی از آسانی استفاده از فناوری اطلاعات بر متغیر برداشت ذهنی از مفید بودن فناوری اطلاعات و نگرش نسیت به فناور اطلاعات, اثر معنادار دارد.2- متغیر برداشت ذهنی از مفید بودن فناوری اطلاعات, بر متغیر تصمیم به استفاده از فناوری اطلاعات اثر معنادار دارد.3- متغیر تصمیم به استفاده از فناوری اطلاعات بر متغیر استفاده از فناوری اطلاعات اثر معنادار دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

درانی، کمال، و رشیدی، زهرا. (1386). بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط دبیران مدارس هوشمند شهر تهران با تاکید بر مدل پذیرش فناوری اطلاعات (ITAM). پژوهش در نظام های آموزشی، 1(1)، 23-46. SID. https://sid.ir/paper/137518/fa

Vancouver: کپی

درانی کمال، رشیدی زهرا. بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط دبیران مدارس هوشمند شهر تهران با تاکید بر مدل پذیرش فناوری اطلاعات (ITAM). پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1386؛1(1):23-46. Available from: https://sid.ir/paper/137518/fa

IEEE: کپی

کمال درانی، و زهرا رشیدی، “بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط دبیران مدارس هوشمند شهر تهران با تاکید بر مدل پذیرش فناوری اطلاعات (ITAM)،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 1، no. 1، pp. 23–46، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/137518/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا