مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

757
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

865
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه راهبردهای مدیریت دانش با ظرفیت های یادگیری فردی و سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 130

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی رابطه بین راهبردهای مدیریت دانش (به کارگیری دانش, تسهیم دانش و بازیابی دانش) با ظرفیت های یادگیری فردی و سازمانی در دبیرستان های پسرانه شهر تهران در سال تحصیلی 94-93 بود. روش پژوهش همبستگی و تعداد 235 معلم دبیرستان های پسرانه به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزارهای اندازه گیری شامل فرایندهای مدیریت دانش (چنگ, 2012) و ظرفیت های یادگیری فردی و سازمانی (سالیس و جونز, 2002) بود. داده ها بر مبنای مدل معادلات ساختاری (مدل تحلیل مسیر) و با استفاده از نرم افزار Spss 19 و8. 8 Lisrel تحلیل شدند. یافته ها نشان دادند, بین مؤلفه تسهیم دانش با ظرفیت یادگیری فردی و ظرفیت یادگیری سازمانی رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. همچنین نتایج به دست آمده نشان می دهد مؤلفه به کارگیری دانش, بر ظرفیت یادگیری فردی و مؤلفه بازیابی دانش, بر ظرفیت یادگیری سازمانی اثر مستقیم دارند, ولی بین مؤلفه های ظرفیت یادگیری فردی و ظرفیت یادگیری سازمانی (متغیرهای میانجی) رابطه دوسویه برقرار نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خان عزیزی، محمد، و طالع پسند، سیاوش. (1396). رابطه راهبردهای مدیریت دانش با ظرفیت های یادگیری فردی و سازمانی. پژوهش در نظام های آموزشی، 11(37 )، 111-130. SID. https://sid.ir/paper/137562/fa

    Vancouver: کپی

    خان عزیزی محمد، طالع پسند سیاوش. رابطه راهبردهای مدیریت دانش با ظرفیت های یادگیری فردی و سازمانی. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1396؛11(37 ):111-130. Available from: https://sid.ir/paper/137562/fa

    IEEE: کپی

    محمد خان عزیزی، و سیاوش طالع پسند، “رابطه راهبردهای مدیریت دانش با ظرفیت های یادگیری فردی و سازمانی،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 11، no. 37 ، pp. 111–130، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/137562/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button