Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,798
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,499
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تدریس مشارکتی بر انسجام گروهی دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 63

چکیده

 شواهد گسترده ای نشان می دهد که استیلای رویکرد پوزیتویستی در محیط های آموزشی, زمینه انفعال فراگیران و افت نشاط و پویایی را رقم زده است. پژوهش حاضر با درک ضرورت محک زدن رویکردهای نوین آموزشی, به بررسی میزان تاثیر تدریس مشارکتی بر انسجام گروهی دانش آموزان ابتدایی پرداخته است. بدین منظور از طرح شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون پس آزمون با استفاده از گروه های دست نخورده استفاده گردید. جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر دوره ابتدایی پایه چهارم منطقه یک شهر تهران در سال تحصیلی 96-1395 است که 24 دانش آموز در دو گروه آزمایشی و گواه قرار گرفتند و از روش نمونه گیری خوشه ای دو مرحله ای استفاده شد. ابزار مورد استفاده برای گردآوری داده ها, پرسشنامه محیط گروهی, کارون, ویدمایر و براولی (1985) بود. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که تدریس مشارکتی بر انسجام گروهی دانش آموزان ابتدایی تاثیر معناداری دارد. به طور کلی استفاده از ظرفیت تدریس مشارکتی, می تواند زمینه مطلوبی برای شکل گیری و تقویت پویایی و ارتقای فرهنگ کارهای گروهی در بین دانش آموزان مدارس ابتدایی, فراهم نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن زاده پلکویی، شهربانو، صالحی، کیوان، و مقدم زاده، علی. (1397). تاثیر تدریس مشارکتی بر انسجام گروهی دانش آموزان ابتدایی. پژوهش در نظام های آموزشی، 12(40 )، 39-63. SID. https://sid.ir/paper/137612/fa

    Vancouver: کپی

    حسن زاده پلکویی شهربانو، صالحی کیوان، مقدم زاده علی. تاثیر تدریس مشارکتی بر انسجام گروهی دانش آموزان ابتدایی. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1397؛12(40 ):39-63. Available from: https://sid.ir/paper/137612/fa

    IEEE: کپی

    شهربانو حسن زاده پلکویی، کیوان صالحی، و علی مقدم زاده، “تاثیر تدریس مشارکتی بر انسجام گروهی دانش آموزان ابتدایی،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 12، no. 40 ، pp. 39–63، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/137612/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا