مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,788
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,729
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ابعاد نگرش دانشجویان به مراکز مشاوره تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 43

چکیده

 مقدمه: مشاوره تحصیلی تعامل بین مشاور و یک یا چند دانشجو است. هدف آن در واقع کمک به دانشجویان برای حل مشکلاتی که به عملکرد تحصیلی, اختلالات تفکر, درد و رنج عاطفی و یا مشکلات رفتاری دانشجویان مرتبط است می باشد.روش کار: در این مطالعه توصیفی زمینه یابی یا پیمایشی است که در سال 1393 بر روی 120 نفر ازدانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد. ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه پژوهشگرساخته بود که شامل مشخصات دموگرافیک و پرسشنامه ارزیابی ابعاد نگرش دانشجویان در سه حیطه شناختی, رفتاری و عاطفی بود, که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت وسپس اطلاعات جمع اوری شده با استفاده ازنرم افزار SPSS نسخه 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در ضمن از توزیع فراوانی برای توصیف داده ها و از آزمون های مجذور کای و t مستقل برای بررسی تفاوت بین میانگین متغیرهاو همچنین, از روش لی هی به منظور اولویت بندی گویه ها استفاده شده است.یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد که دیدگاه دانشجویان نسبت به حیطه های عاطفی, رفتاری وشناختی نگرش مثبتاست دبنابر این «نگرش» دانشجویان, نسبت به مراکز مشاوره تحصیلی مطلوب است 0.01) =a).نتیجه گیری: نتایج مطالعه بیانگر نگرش مثبت دانشجویان نسبت به امر مشاوره بوده است, که در صورت فراهم بودن بستر مناسب می توان از این فرصت جهت پیشرفت دانشجویان در زمینه های مختلف استفاده نمود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

تباری، فریبا، فدایی، فرشته، کامکاری، کامبیز، و فدایی، بانو. (1396). بررسی ابعاد نگرش دانشجویان به مراکز مشاوره تحصیلی. پژوهش پرستاری، 12(3 (پیاپی 48))، 36-43. SID. https://sid.ir/paper/138196/fa

Vancouver: کپی

تباری فریبا، فدایی فرشته، کامکاری کامبیز، فدایی بانو. بررسی ابعاد نگرش دانشجویان به مراکز مشاوره تحصیلی. پژوهش پرستاری[Internet]. 1396؛12(3 (پیاپی 48)):36-43. Available from: https://sid.ir/paper/138196/fa

IEEE: کپی

فریبا تباری، فرشته فدایی، کامبیز کامکاری، و بانو فدایی، “بررسی ابعاد نگرش دانشجویان به مراکز مشاوره تحصیلی،” پژوهش پرستاری، vol. 12، no. 3 (پیاپی 48)، pp. 36–43، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138196/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button