مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

940
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

603
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ارایه لیفلت آماده سازی بر میزان اضطراب روز عمل مادران کودکان دارای جراحی سرپایی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 12

چکیده

 مقدمه: با توجه به افزایش روزافزون جراحی های سرپایی کودکان و انتقال نقش های مراقبتی به والدین, آماده سازی مناسب و کاهش میزان استرس آن ها برای انجام صحیح مراقبت از کودکان قبل و بعد از جراحی ضروری است. این مطالعه با هدف تعیین میزان اضطراب مادران کودکان تحت جراحی سرپایی در بیمارستان مرکز طبی کودکان در سال 1387 و بررسی تاثیر ارایه لیفلت آماده سازی بر میزان اضطراب آن ها انجام شده است. روش کار: در این مطالعه نیمه تجربی, 60 مادر (هر گروه 30 نفر) مراجعه کننده به بخش جراحی بیمارستان به طور تصادفی با تکنیک منظم (سیستماتیک) انتخاب و در داخل گروه های مطالعه قرار گرفتند. برای گروه مداخله یک لیفلت آموزشی حاوی مطالب مرتبط با قبل, حین و بعد از جراحی ارایه شد. در روز عمل با استفاده از پرسشنامه سنجش اضطراب آشکار اشپیلبرگر میزان اضطراب نمونه های دو گروه سنجیده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش های آماری توصیفی و استنباطی نظیر آزمون مجذور کای, دقیق فیشر, من ویتنی و نرم افزار SPSS v.15 انجام گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین نمره اضطراب آشکار اشپیلبرگر دو گروه 48.2 با انحراف معیار 10.14 و میانگین نمره اضطراب آشکار اشپیلبرگر واحدهای مورد پژوهش در گروه مداخله 43.96 با انحراف معیار 8.3 و در گروه کنترل 53.50 با انحراف معیار 10.07 بود. آماره من ویتنی با p<0.001 اختلاف معناداری را به لحاظ آماری بین نمرات اضطراب آشکار در دو گروه کنترل و مداخله نشان داد.نتیجه گیری: نتایج مطالعه تایید می کند که روش های کتبی به عنوان روش هایی کم هزینه و قابل استفاده توسط طیف وسیعی از خانواده ها باید در مواردی که مقرون به صرفه بودن عامل اولیه انتخاب روش آماده سازی می باشد, مورد نظر قرار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button