مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,451
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

602
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت خدمات ارائه شده در درمانگاههای سرپایی بیمارستانهای آموزشی شیراز بر اساس الگوی سروکوال در سال 1393

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 88

چکیده

 مقدمه: شکاف کیفیت خدمات, فاصله بین ادراکات و انتظارات بیماران از خدمات ارایه شده می باشد. نخستین گام در حذف این شکاف شناسایی ادراکات و انتظارات آنان از کیفیت خدمات ارایه شده می باشد. این مطالعه با هدف تعیین کیفیت خدمات ارائه شده در درمانگاههای سرپایی بیمارستانهای آموزشی شیراز صورت گرفت.روش: این مطالعه به صورت مقطعی در سال 1393 صورت گرفت. جامعه آماری شامل بیماران سرپایی مراجعه کننده به درمانگاههای بیمارستانهای آموزشی شهر شیراز بوده و 400 بیمار سرپایی از بین بیماران مراجعه کننده به مراکز فوق انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه مشخصات فردی و پرسشنامه استاندارد سروکوال بود. داده ها توسط نرم افزار SPSS توسط شاخصهای آمار مرکزی و نیز آزمونهای T مستقل و ANOVA در سطح معنی داری کمتر از 0.05 تحلیل شد.یافته ها: نتایج نشان داد در تمام ابعاد کیفیت خدمات ارائه شده شکاف منفی وجود داشته و اختلاف معنی داری بین ادراکات و انتظارات بیماران در خصوص ابعاد پنجگانه کیفیت خدمات بدست آمد. در این مطالعه شکاف کیفیت به ترتیب در ابعاد همدلی (-0.98), پاسخگویی (-0.73), اطمینان (-0.79), تضمین (-0.73) و ملموسات (-0.58) بدست آمد.نتیجه گیری: شکاف منفی حاصله در ابعاد کیفیت بیانگر این موضوع است که انتظارات بیماران بیشتر از ادراکات آنها از وضعیت موجود بوده و جهت رسیدن به رضایتمندی کامل فاصله وجود دارد. لذا میتوان این فاصله را با مدیریت صحیح, برنامه ریزی و آموزش مناسب بر طرف نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خاکی، محمدحسین، کارگر، مهدی، پرهام، محمود، و محبی، سیامک. (1394). بررسی کیفیت خدمات ارائه شده در درمانگاههای سرپایی بیمارستانهای آموزشی شیراز بر اساس الگوی سروکوال در سال 1393. پژوهش پرستاری، 10(3 (پیاپی 38))، 81-88. SID. https://sid.ir/paper/138259/fa

    Vancouver: کپی

    خاکی محمدحسین، کارگر مهدی، پرهام محمود، محبی سیامک. بررسی کیفیت خدمات ارائه شده در درمانگاههای سرپایی بیمارستانهای آموزشی شیراز بر اساس الگوی سروکوال در سال 1393. پژوهش پرستاری[Internet]. 1394؛10(3 (پیاپی 38)):81-88. Available from: https://sid.ir/paper/138259/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین خاکی، مهدی کارگر، محمود پرهام، و سیامک محبی، “بررسی کیفیت خدمات ارائه شده در درمانگاههای سرپایی بیمارستانهای آموزشی شیراز بر اساس الگوی سروکوال در سال 1393،” پژوهش پرستاری، vol. 10، no. 3 (پیاپی 38)، pp. 81–88، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138259/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا