مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,010
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,127
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روش های کنترل درد از طریق انحراف فکر در کودکان سن مدرسه

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 80

چکیده

 مقدمه: حافظه کودکان در مورد تجارب دردناک, می تواند واکنش های آنها را در مواجه با وقایع مشابه تحت تاثیر قرار دهد. در کودکان با سنین کمتر, خاطره منفی, ایجاد ادراک منفی از مراقبت های بالینی می نماید. انحراف فکر, یک تکنیک کنترل درد می باشد که در کاهش درد و تنش های رفتاری در کودکانی که متحمل رویه های تهاجمی درمانی و مراقبتی می شود, موثر واقع شده است. هدف از این مطالعه, مروری بر روش های انحراف فکر برای کاهش درد در کودکان سن مدرسه می باشد.روش: این مطالعه با مرور منابع منتشر شده و در دسترس داخلی و خارجی در فاصله سال های 2000 تا 2014, در پایگا ه های اطلاعاتی SID, Elsevier, PubMed, Scopus, ProQuest و Iran Medex انجام شد. از بین مقالات متعدد به دست آمده, 8 مقاله مروری و مداخله ای برای کنترل درد در کودکان, انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند.یافته ها: در مطالعات مختلف, نقش چندین روش مثل هیپنوتیزم, انحراف فکر, افکار و تصورات هدایت شده در کاهش درد در کودکان به کار گرفته شده و یا بر آنها تاکید گردیده است. در این میان روش انحراف فکر رایج ترین روش مورد استفاده برای رویه های دردناکی است که مدت کوتاهی به طول می انجامد. بنابراین از مداخلاتی که برای کاهش احساس درد در کودکان به کار گرفته می شود انحراف فکر با بکارگیری حواس پنج گانه است که علاوه بر درد, تنش حاصل از رویه درمانی را نیز کاهش می دهد. روش های انحراف فکر مثل استفاده از عینک های سه بعدی فضای مجازی به اندازه روش های دارویی موثر و حتی بهتر است.نتیجه گیری: در مجموع انحراف فکر با استفاده از فضای مجازی سبب تعدیل درد, ترس و اضطراب در کودکان شده که منجر به کاهش مقاومت آنها در برابر انجام رویه ها می گردد. به همین خاطر پرستار نیز می تواند رویه را راحت تر و با سرعت بیشتری انجام دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بابائی، محدثه، شیرین آبادی فراهانی، اعظم، نوریان، منیژه، پورحسینقلی، اسما، و معصوم پور، آناهیتا. (1394). روش های کنترل درد از طریق انحراف فکر در کودکان سن مدرسه. پژوهش پرستاری، 10(3 (پیاپی 38))، 71-80. SID. https://sid.ir/paper/138261/fa

    Vancouver: کپی

    بابائی محدثه، شیرین آبادی فراهانی اعظم، نوریان منیژه، پورحسینقلی اسما، معصوم پور آناهیتا. روش های کنترل درد از طریق انحراف فکر در کودکان سن مدرسه. پژوهش پرستاری[Internet]. 1394؛10(3 (پیاپی 38)):71-80. Available from: https://sid.ir/paper/138261/fa

    IEEE: کپی

    محدثه بابائی، اعظم شیرین آبادی فراهانی، منیژه نوریان، اسما پورحسینقلی، و آناهیتا معصوم پور، “روش های کنترل درد از طریق انحراف فکر در کودکان سن مدرسه،” پژوهش پرستاری، vol. 10، no. 3 (پیاپی 38)، pp. 71–80، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138261/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا