مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,067
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

861
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چگونگی نقش مربی بالینی در انگیزش آموزش بالینی دانشجویان پرستاری: یک پژوهش کیفی

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 33

چکیده

 مقدمه: انگیزش عامل اصلی ترغیب دانشجویان به یادگیری بالینی است و فقدان آن یادگیری دانشجویان را با مشکل مواجه می کند. آموزش بالینی در کسب مهارت آموزی دانشجویان نقش اساسی دارد, بنابراین توجه به نقش انگیزش آموزش بالینی اهمیت ویژه دارد. هدف از این مطالعه تبیین درک دانشجویان و مربیان پرستاری از چگونگی نقش مربی در انگیزش آموزش بالینی دانشجویان پرستاری است.روش: این پژوهش با رویکرد کیفی از نوع تحلیل محتوای کیفی انجام شد. در این مطالعه شانزده دانشجوی کارشناسی و چهار مربی پرستاری به صورت هدفمند از دانشکده های پرستاری و مامایی تهران و زنجان انتخاب شدند و سپس مورد مصاحبه نیمه ساختار یافته قرار گرفتند. داده های به دست آمده از مصاحبه ها به روش تحلیل محتوای کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: مضامین این مطالعه عبارت بود از: 1- شایستگی علمی و عملی مربی (با مضامین فرعی سواد علمی, نحوه انتقال دانش, مهارت عملی مربی), 2- رفتار مربی (با مضامین فرعی حمایت, تشویق, ارتباط مربی با دانشجو, اقتدار و گفت و گوهای غیر رسمی), 3- نگرش مربی به پرستاری.نتیجه گیری: بر اساس تجربیات مشارکت کنندگان, در فرآیند آموزش بالینی, این سه مضمون از ویژگی های مهم مربی در انگیزش دانشجویان است. این ویژگی ها می تواند دانشجویان را به کار بالین و حرفه پرستاری جذب کند و یا آنها را از کار بالین و حرفه پرستاری رویگردان کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حنیفی، نسرین، پرویزی، سرور، و جولایی، سودابه. (1391). چگونگی نقش مربی بالینی در انگیزش آموزش بالینی دانشجویان پرستاری: یک پژوهش کیفی. پژوهش پرستاری، 7(24)، 23-33. SID. https://sid.ir/paper/138277/fa

    Vancouver: کپی

    حنیفی نسرین، پرویزی سرور، جولایی سودابه. چگونگی نقش مربی بالینی در انگیزش آموزش بالینی دانشجویان پرستاری: یک پژوهش کیفی. پژوهش پرستاری[Internet]. 1391؛7(24):23-33. Available from: https://sid.ir/paper/138277/fa

    IEEE: کپی

    نسرین حنیفی، سرور پرویزی، و سودابه جولایی، “چگونگی نقش مربی بالینی در انگیزش آموزش بالینی دانشجویان پرستاری: یک پژوهش کیفی،” پژوهش پرستاری، vol. 7، no. 24، pp. 23–33، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138277/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button