Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,735
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

601
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درک دانشجویان از تدریس موثر در آموزش پرستاری: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 6 | صفحه پایان 15

چکیده

 مقدمه: تعاریف متعدد تدریس نشانگر تلاش صاحب نظران تعلیم و تربیت برای شناخت آن است. دستیابی به تدریس ایده آل و موثر مستلزم پیوند بین اهداف, روش تدریس و یادگیری دانشجویان می باشد. تدریس موثر یکی از مولفه های بسیار مهم در یادگیری دانشجویان علوم پزشکی خصوصا دانشجویان پرستاری می باشد. با توجه به اهمیت تدریس موثر در امر آموزش دانشجویان پرستاری, این مطالعه با هدف تبیین درک دانشجویان پرستاری از تدریس موثر در آموزش پرستاری انجام شد.روش: این مطالعه با رویکرد کیفی و روش تحلیل محتوا انجام شده است. در این مطالعه 11 دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی فسا بر اساس نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب و با استفاده از مصاحبه گروه متمرکز مورد مصاحبه قرار گرفتند. پس از جمع آوری اطلاعات, کلیه مصاحبه های ضبط شده بر روی کاغذ پیاده و مرور گردیدند و تم ها یا درون مایه ها استخراج گردیدند. سپس فهرستی از این تم ها تهیه گردید و شباهت ها در معنا و مفهوم آن ها مرور شدند. بر اساس محوریت, تم ها در یک زیر طبقه قرار گرفتند و سپس با مرور مجدد زیر طبقه ها, زیر واحدهای مربوط به هم در یک طبقه قرار گرفتند.یافته ها: با استفاده از تجزیه و تحلیل دست نوشته ها تعداد قابل توجهی درون مایه اولیه و هشت درون مایه اصلی که هر یک دارای چند درون مایه فرعی داشتند, استخراج شد. درون مایه های اصلی به دست آمده در مورد تدریس موثر شامل آمادگی, پویایی, ارزش گذاری, ویژگی های فردی استاد, سازماندهی, ارزشیابی, کاربردی و منابع بود.نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که ویژگی های فردی استاد و برقراری رابطه با دانشجویان از عوامل بسیار مهم در ایجاد انگیزه و علاقه برای یادگیری و موثر بودن تدریس است. با توجه به نتایج به دست آمده توصیه می شود اساتید پرستاری به منظور اثربخشی تدریس و یادگیری بهتر دانشجویان موارد فوق را در برنامه ریزی تدریس خود لحاظ کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی کلیانی، مجید، شریف، فرخنده، جمشیدی، ناهید، و کریمی، شهناز. (1389). درک دانشجویان از تدریس موثر در آموزش پرستاری: یک مطالعه کیفی. پژوهش پرستاری، 5(19)، 6-15. SID. https://sid.ir/paper/138388/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی کلیانی مجید، شریف فرخنده، جمشیدی ناهید، کریمی شهناز. درک دانشجویان از تدریس موثر در آموزش پرستاری: یک مطالعه کیفی. پژوهش پرستاری[Internet]. 1389؛5(19):6-15. Available from: https://sid.ir/paper/138388/fa

    IEEE: کپی

    مجید نجفی کلیانی، فرخنده شریف، ناهید جمشیدی، و شهناز کریمی، “درک دانشجویان از تدریس موثر در آموزش پرستاری: یک مطالعه کیفی،” پژوهش پرستاری، vol. 5، no. 19، pp. 6–15، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138388/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا