مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

723
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

607
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر استفاده از سامانه بازخورانی گازهای خروجی و سوخت بیودیزل بر پارامترهای احتراقی، دوده و آلاینده NOx یک موتور اشتعال تراکمی

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 67

چکیده

 در این تحقیق, تاثیر استفاده از یک سامانه EGR بر پارامترهای احتراقی و آلاینده های NOx و دوده در یک موتور با سوخت بیودیزل بررسی شد. بدین منظور, از یک موتور اشتعال تراکمی تحقیقاتی, دو نوع سوخت دیزل خالص و مخلوط دیزل و بیودیزل (B20), سه نسبت EGR (0, 10 و 25 درصد) و سه بار 7, 14 و 21 Nm استفاده شد. سوخت مورد استفاده سوخت بیودیزل حاصل از روغن پسماند بود. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که افزودن سوخت بیودیزل به سوخت دیزل به میزان کمی موجب افزایش فشار بیشینه درون سیلندر شد. بیشترین افزایش فشار بیشینه, به دلیل استفاده از سوخت بیودیزل برابر با 1.97 درصد بود. با افزایش نسبت EGR, فشار بیشینه درون سیلندر کاهش یافت. مقدار تاخیر در اشتعال برای سوخت B20 کمتر از سوخت دیزل خالص بود. بیشترین مقدار کاهش تاخیر در اشتعال برابر با 7.3 درصد بود. با افزایش نسبت EGR دمای بیشینه درون سیلندر کاهش یافت. به طور کلی, افزایش نسبت EGR موجب کاهش مقدار بیشینه نرخ آزادسازی گرما شد. با افزایش نسبت EGR مقدار آلاینده NOX خروجی موتور برای هر دو نوع سوخت استفاده شده کاهش یافت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلیلیان تبار، فرزاد، قبادیان، برات، و نجفی، غلامحسن. (1397). بررسی تاثیر استفاده از سامانه بازخورانی گازهای خروجی و سوخت بیودیزل بر پارامترهای احتراقی, دوده و آلاینده NOx یک موتور اشتعال تراکمی. سوخت و احتراق، 11(1 )، 49-67. SID. https://sid.ir/paper/138478/fa

    Vancouver: کپی

    جلیلیان تبار فرزاد، قبادیان برات، نجفی غلامحسن. بررسی تاثیر استفاده از سامانه بازخورانی گازهای خروجی و سوخت بیودیزل بر پارامترهای احتراقی, دوده و آلاینده NOx یک موتور اشتعال تراکمی. سوخت و احتراق[Internet]. 1397؛11(1 ):49-67. Available from: https://sid.ir/paper/138478/fa

    IEEE: کپی

    فرزاد جلیلیان تبار، برات قبادیان، و غلامحسن نجفی، “بررسی تاثیر استفاده از سامانه بازخورانی گازهای خروجی و سوخت بیودیزل بر پارامترهای احتراقی, دوده و آلاینده NOx یک موتور اشتعال تراکمی،” سوخت و احتراق، vol. 11، no. 1 ، pp. 49–67، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138478/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button