مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

319
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه ی عددی تاثیرات زمان بندی و به کارگیری راهبرد سوراخ گروهی جهت پاشش سوخت در یک موتور اشتعال تراکمی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 76

چکیده

 در این مطالعه عددی, تاثیرات زمان بندی پاشش مستقیم سوخت دیزل و به کارگیری راهبرد سوراخ گروهی با زاویه واگرایی 10 درجه بر مشخصه های احتراق و قطره سازی ذرات سوخت, میزان آلاینده های منتشرشده و سطح عملکرد در یک موتور اشتعال تراکمی سنگین بررسی شده است. برای شبیه سازی احتراق, از مکانیزم سنتیک شیمیایی کاهش یافته با 61 گونه و 296 واکنش استفاده شده است. طبق نتایج, با کاهش طول دوره تاخیر در اشتعال بیشتر جرم سوخت در حالت نفوذی سوخته, فرایند احتراق تضعیف شده و در نتیجه میزان آلاینده ذرات دوده افزایش و سطح عملکرد موتور کاهش یافته است. همچنین, با تعویق زمان بندی پاشش سوخت دیزل همزمان با افزایش فشار و دمای محفظه احتراق, لزجت جریان درون سیلندر افزایش و ضریب نسبی پخش کاهش یافته است. با کاهش عرض افشانه, ذرات سوخت دیزل در ناحیه باریک تری افشانده شده و به دلیل تراکم ناحیه ای افشانه, ذرات سوخت بیشتری باهم برخورد کرده اند. در ادامه, به دلیل افزایش حجم لختگی, ذرات دوده افزایش یافته است. علاوه بر این, به کارگیری راهبرد سوراخ گروهی می تواند باعث بهبود فرایند اکسایش ذرات سوخت و همچنین بهبود عملکرد موتور شده, ولی بااین حال, افزایش آلاینده هیدروکربن های نسوخته در مقایسه با حالت تک سوراخه از معایب به کارگیری این راهبرد پاشش سوخت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی، محمدجواد، صدیق، مهدی، و حبیبی، حسام الدین. (1398). مطالعه ی عددی تاثیرات زمان بندی و به کارگیری راهبرد سوراخ گروهی جهت پاشش سوخت در یک موتور اشتعال تراکمی. سوخت و احتراق، 12(1 )، 51-76. SID. https://sid.ir/paper/138524/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی محمدجواد، صدیق مهدی، حبیبی حسام الدین. مطالعه ی عددی تاثیرات زمان بندی و به کارگیری راهبرد سوراخ گروهی جهت پاشش سوخت در یک موتور اشتعال تراکمی. سوخت و احتراق[Internet]. 1398؛12(1 ):51-76. Available from: https://sid.ir/paper/138524/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد نوروزی، مهدی صدیق، و حسام الدین حبیبی، “مطالعه ی عددی تاثیرات زمان بندی و به کارگیری راهبرد سوراخ گروهی جهت پاشش سوخت در یک موتور اشتعال تراکمی،” سوخت و احتراق، vol. 12، no. 1 ، pp. 51–76، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138524/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button