مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,876
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثرات تغییر دما و فشار هوای ورودی بر عملکرد و آلایندگی موتورهای اشتعال تراکمی با واکنش های کنترل شده

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 38

چکیده

 در این مقاله, به بررسی تاثیرات تغییر دما و فشار هوای ورودی بر عملکرد احتراق موتورهای اشتعال تراکمی با واکنش های کنترل شده می پردازیم. احتراق در موتورهای اشتعال تراکمی با واکنش های کنترل شده, که با استفاده از تغییر در میزان واکنش پذیری مخلوط سوخت و هوا در داخل محفظه سیلندر کنترل می شود, می تواند تحت تاثیر تغییر شرایط اولیه موتور, وضعیت عملکردی آن ازقبیل تولید آلاینده های اکسیدهای نیتروژن, شدت کوبش و وضعیت احتراق عادی آن تغییر کند. بدین منظور نقاط کاری مختلفی از موتور در سرعت های 1300 تا 3100 دور بر دقیقه با تغییر نسبت سوخت های ایزواکتان به هپتان نرمال در مقدار کل سوخت 60 و 100 میلی گرم انتخاب شده و تغییرات دمای هوای ورودی از -20 تا 60 درجه سانتی گراد و همچنین فشار هوای ورودی از 30 تا 60 کیلوپاسکال بررسی شده است. پایین بودن آلاینده اکسیدهای نیتروژن و حد استاندارد قرارگرفتن شدت کوبش و بالابودن بازده ناخالص موتور معیارهایی برای احتراق مناسب در این نوع از موتورهاست؛ لذا در این تحقیق به دنبال نقاطی از احتراق مناسب هستیم. در این مقاله, بررسی کاملی از وضعیت عملکرد موتور انجام شده و نقاطی که با تغییر فشار و دمای هوای ورودی باعث به وجودآمدن احتراق مناسب می شوند به نمایش درآمده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فجری، حمیدرضا، شامخی، امیرحسین، و جزایری، سیدعلی. (1395). بررسی اثرات تغییر دما و فشار هوای ورودی بر عملکرد و آلایندگی موتورهای اشتعال تراکمی با واکنش های کنترل شده. سوخت و احتراق، 9(1)، 23-38. SID. https://sid.ir/paper/138595/fa

    Vancouver: کپی

    فجری حمیدرضا، شامخی امیرحسین، جزایری سیدعلی. بررسی اثرات تغییر دما و فشار هوای ورودی بر عملکرد و آلایندگی موتورهای اشتعال تراکمی با واکنش های کنترل شده. سوخت و احتراق[Internet]. 1395؛9(1):23-38. Available from: https://sid.ir/paper/138595/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا فجری، امیرحسین شامخی، و سیدعلی جزایری، “بررسی اثرات تغییر دما و فشار هوای ورودی بر عملکرد و آلایندگی موتورهای اشتعال تراکمی با واکنش های کنترل شده،” سوخت و احتراق، vol. 9، no. 1، pp. 23–38، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138595/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button