مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,185
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,144
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه خودکارآمدی با نگرش و عملکرد تحصیلی درس ریاضی در دانش آموزان سوم راهنمایی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 124

چکیده

 390 دانش آموز سال سوّم راهنمایی شهر تهران در سال تحصیلی 80-79 به صورت تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه های خود کارآمدی شرر و همکاران (1982) و نگرش نسبت به ریاضی آیکن (1970) را تکمیل کردند. پس از جمع آوری اطلاعات, داده ها به روش های آماری: همبستگی, t برای دو گروه مستقل و رگرسیون چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت, نتایج حاکی از این بود که بین خودکارآمدی و نگرش نسبت به ریاضی با عملکرد در ریاضی مثبت و معنادار وجود دارد. هم چنین نتایج این تحقیق نشان می دهد که خودکارآمدی و نگرش نسبت به ریاضی نقش مهمی در عملکرد ریاضی.دارد.  

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ‏فراهانی، محمدنقی، و کرامتی، هادی. (1381). بررسی رابطه خودکارآمدی با نگرش و عملکرد تحصیلی درس ریاضی در دانش آموزان سوم راهنمایی شهر تهران . علوم انسانی الزهرا، 12(42)، 105-124. SID. https://sid.ir/paper/13888/fa

    Vancouver: کپی

    ‏فراهانی محمدنقی، کرامتی هادی. بررسی رابطه خودکارآمدی با نگرش و عملکرد تحصیلی درس ریاضی در دانش آموزان سوم راهنمایی شهر تهران . علوم انسانی الزهرا[Internet]. 1381؛12(42):105-124. Available from: https://sid.ir/paper/13888/fa

    IEEE: کپی

    محمدنقی ‏فراهانی، و هادی کرامتی، “بررسی رابطه خودکارآمدی با نگرش و عملکرد تحصیلی درس ریاضی در دانش آموزان سوم راهنمایی شهر تهران ،” علوم انسانی الزهرا، vol. 12، no. 42، pp. 105–124، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13888/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button