مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,170
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقد و بررسی جایگاه مطالعات نیاز سنجی در فرآیند برنامه ریزی درسی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 104

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 نیازسنجی در فرآیند برنامه ریزی درسی مقوله ای است که در دهه های اخیر اهمیت فزاینده ای در مباحث برنامه درسی پیدا کرده است. این وضعیت در کشور ایران نیز به وضوح قابل مشاهده است. مقاله حاضر حول محور جایگاه نیاز سنجی در برنامه ریزی درسی تدوین شده است و بر آن است تا با نگاهی تحلیلی از الگوها و نظریات ارائه شده، اختلاف نظرها را در خصوص نقش و جایگاه نیاز سنجی در برنامه ریزی درسی به تصویر کشد و از این رهگذر، بینش جامعی را به برنامه ریزان درسی در خصوص مؤلفه نیاز سنجی برنامه درسی عرضه نماید. در مقاله حاضر سه رویکرد اصلی (منطقی، تعاملی و انتقادی) در زمینه نیازسنجی برنامه ریزی درسی مطرح شده است و دیدگاه های ارائه شده درباره این رویکرد ها مورد بحث و بررسی واقع شده است.  

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فتحی واجارگاه، کوروش. (1381). نقد و بررسی جایگاه مطالعات نیاز سنجی در فرآیند برنامه ریزی درسی . علوم انسانی الزهرا، 12(42)، 73-104. SID. https://sid.ir/paper/13892/fa

    Vancouver: کپی

    فتحی واجارگاه کوروش. نقد و بررسی جایگاه مطالعات نیاز سنجی در فرآیند برنامه ریزی درسی . علوم انسانی الزهرا[Internet]. 1381؛12(42):73-104. Available from: https://sid.ir/paper/13892/fa

    IEEE: کپی

    کوروش فتحی واجارگاه، “نقد و بررسی جایگاه مطالعات نیاز سنجی در فرآیند برنامه ریزی درسی ،” علوم انسانی الزهرا، vol. 12، no. 42، pp. 73–104، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13892/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button