مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,368
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چارچوب ادراکی رشته آموزش زبان فارسی در دانشگاه ها

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 117

چکیده

 شواهد گوناگون حاکی از آن است که دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه ها, زبان فارسی را به خوبی نمی  آموزند و در فراگیری مهارت های چهارگانه زبان فارسی مشکلاتی دارند و این در حالی است که ساعات زیادی در مدارس و دانشگاه ها صرف آموزش زبان فارسی می شود, اما نتایج آن رضایت بخش نیست, چرا که تربیت متخصص آموزش زبان فارسی در دانشگاه ها و مراکز تربیت معلم پاسخ گوی نیازهای مدارس و دانشگاه ها نیست. بازنگری در برنامه درسی تربیت معلم زبان فارسی و توسعه این رشته در دوره تحصیلات تکمیلی می تواند نیروهای متخصص را به سامانه آموزش زبان فارسی وارد کند و بستر مناسب برای پژوهش در این حوزه را فراهم سازد.در این مقاله ضمن بررسی وضعیت کنونی تربیت متخصص زبان فارسی در دانشگاه ها و مراکز تربیت معلم, چارچوب مفهومی جدیدی با رویکرد میان رشته ای و درهم تنیده یا  Interdiseiplinaryبرای تاسیس رشته آموزش زبان فارسی تعریف شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سبحانی، عبدالرضا. (1387). چارچوب ادراکی رشته آموزش زبان فارسی در دانشگاه ها . ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی (زبان و ادبیات فارسی)، 4(11)، 99-117. SID. https://sid.ir/paper/139672/fa

Vancouver: کپی

سبحانی عبدالرضا. چارچوب ادراکی رشته آموزش زبان فارسی در دانشگاه ها . ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی (زبان و ادبیات فارسی)[Internet]. 1387؛4(11):99-117. Available from: https://sid.ir/paper/139672/fa

IEEE: کپی

عبدالرضا سبحانی، “چارچوب ادراکی رشته آموزش زبان فارسی در دانشگاه ها ،” ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی (زبان و ادبیات فارسی)، vol. 4، no. 11، pp. 99–117، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/139672/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button