مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,294
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برنامه های درسی تلفیقی، رویکردی متفاوت با برنامه های درسی موضوع محوری/ دیسیپلینی (شیوه سنتی)

صفحات

 صفحه شروع 199 | صفحه پایان 218

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 از عوامل مهم کارایی و اثر بخشی هدف های آموزش و پرورش برنامه های درسی است. شواهد نشان می دهد که برنامه های درسی متداول منجر به یادگیری انفعالی در دانش آموزان می شود. در این مقاله، ویژگی های برنامه های درسی موضوع محور و رشته ای (شیوه سنتی) بررسی و انتقادهای وارد به آن، مطرح شده است. همچنین ویژگی های برنامه های درسی تلفیقی و پاره ای انتقادهای مطرح شده در مورد آن تبیین گردیده است. نتیجه بررسی و مقایسه آن است که تأکید انحصاری بر هر کدام از برنامه ها، مشکل قطبی شدن را در پی خواهد داشت. بنابراین، در برنامه درسی به هر دو نوع تجربیات رشته ای و غیر رشته ای باید توجّه شود.  

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مهرمحمدی، محمود، و احمدی، پروین. (1380). برنامه های درسی تلفیقی, رویکردی متفاوت با برنامه های درسی موضوع محوری/ دیسیپلینی (شیوه سنتی) . علوم انسانی الزهرا، 11(39)، 199-218. SID. https://sid.ir/paper/13973/fa

Vancouver: کپی

مهرمحمدی محمود، احمدی پروین. برنامه های درسی تلفیقی, رویکردی متفاوت با برنامه های درسی موضوع محوری/ دیسیپلینی (شیوه سنتی) . علوم انسانی الزهرا[Internet]. 1380؛11(39):199-218. Available from: https://sid.ir/paper/13973/fa

IEEE: کپی

محمود مهرمحمدی، و پروین احمدی، “برنامه های درسی تلفیقی, رویکردی متفاوت با برنامه های درسی موضوع محوری/ دیسیپلینی (شیوه سنتی) ،” علوم انسانی الزهرا، vol. 11، no. 39، pp. 199–218، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13973/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button