مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,922
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,082
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر توانمندسازی نیروی انسانی در خدمات بررسی موردی در نظام بانکی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 88

چکیده

 بی گمان امروزه تقویت توانمندی افراد در بخش عمومی می تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت خدمات ارایه شده از سوی سازمان ها ایفا نماید. امروزه مزیتی که سازمان ها برای پیشی گرفتن از یکدیگر دارند نه در بکارگیری فناوری جدید, بلکه در بالا بودن اعتماد به نفس و میزان تعهد کارکنان به اهداف سازمانی نهفته است. به عبارتی عنصر خلاقیت و دانش به عنوان عنصر برتری بخش در رقابت مطرح شده است. در تحقیق حاضر 20 عامل اثرگذار بر توانمند نمودن کارکنان شامل اطلاعات, اختیار, تیم کاری, شیوه رهبری, آموزش, تعلق سازمانی, تجربه اندروزی, روشن بودن اهداف و خط مشی, مشارکت, عدم تمرکز, دسترسی به منابع, مسوولیت, تشویق, غنی سازی شغل, هدایت و حمایت, معنی دار بودن شغل, اعتماد به نفس, ابهام نقش, اهمیت قائل شدن به کارکنان و محیط شناسایی گردیدند, که با استفاده از تکنیک تحلیل عاملی, پنج عامل با مقدار ویژه بالای 1 احصا که تحت عناوین "توجه به رشد فردی و طراحی شغلی", "توجه به مسایل نیروی انسانی و تیم های کاری", "سبک رهبری", "توجه به رسمیت و شفافیت" و "توجه به محیط و عدم تمرکز" نامگذاری گردیدند. پنج عامل مذکور بر روی هم 64.533 درصد واریانس کل متغیرها را تبیین نمودند و عامل اول یعنی عامل توجه به رشد فردی و طراحی شغلی با ارزش ویژه 7.746 و تبیین 38.729 درصد از واریانس به عنوان مهمترین عامل تاثیرگذار بر توانمندسازی کارکنان تعیین گردید که نشان دهنده درجه اهمیت این عامل می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سیدجوادین، سیدرضا، حیدری، حامد، و شهبازمرادی، سعید. (1388). بررسی عوامل موثر بر توانمندسازی نیروی انسانی در خدمات بررسی موردی در نظام بانکی. مدیریت دولتی، 1(2)، 75-88. SID. https://sid.ir/paper/139794/fa

Vancouver: کپی

سیدجوادین سیدرضا، حیدری حامد، شهبازمرادی سعید. بررسی عوامل موثر بر توانمندسازی نیروی انسانی در خدمات بررسی موردی در نظام بانکی. مدیریت دولتی[Internet]. 1388؛1(2):75-88. Available from: https://sid.ir/paper/139794/fa

IEEE: کپی

سیدرضا سیدجوادین، حامد حیدری، و سعید شهبازمرادی، “بررسی عوامل موثر بر توانمندسازی نیروی انسانی در خدمات بررسی موردی در نظام بانکی،” مدیریت دولتی، vol. 1، no. 2، pp. 75–88، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/139794/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button