مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,836
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

830
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت ارتباط با شهروند: مطالعه رابطه آن با مشارکت، پاسخ گویی عمومی و شفافیت در منطقه 3 شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 168

چکیده

 پژوهش پیش رو به دنبال مطالعه نقش مدیریت ارتباط با شهروند در ارتقای مشارکت عمومی, پاسخ گویی عمومی و شفافیت است. ضرورت ارتباط مداوم بین دولت و شهروندان از طریق سیستم هایی چون دولت الکترونیک, به طور بالقوه بسیاری از موانع و چالش های ارتباطی را کاهش داده اند. از این رو, برخی معتقدند که سیستم مدیریت ارتباط با شهروند با ارتقای مشارکت شهروندان, به طور بالقوه سبب تقویت کارکردهای پاسخ گویی و شفافیت می شوند. به همین دلیل, این پژوهش با هدف شناسایی تاثیر مدیریت ارتباط با شهروند بر افزایش مشارکت عمومی, پاسخ گویی عمومی و همچنین شفافیت سازمان های دولتی در منطقه 3 شهر تهران انجام شده است. روش پژوهش مورد استفاده توصیفی ـ همبستگی و به طور مشخص, مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. بر این اساس, مدل ساختاری از چگونگی روابط میان این چهار متغیر در نرم افزار لیزرل اجرا شد. نتایج پژوهش نشان می دهد که بین این چهار متغیر رابطه معناداری وجود داشته و مشارکت عمومی نقش میانجی را ایفا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آیت اله زاده شیرازی، میرحسین، و نرگسیان، عباس. (1392). مدیریت ارتباط با شهروند: مطالعه رابطه آن با مشارکت, پاسخ گویی عمومی و شفافیت در منطقه 3 شهر تهران. مدیریت دولتی، 5(2)، 143-168. SID. https://sid.ir/paper/139856/fa

    Vancouver: کپی

    آیت اله زاده شیرازی میرحسین، نرگسیان عباس. مدیریت ارتباط با شهروند: مطالعه رابطه آن با مشارکت, پاسخ گویی عمومی و شفافیت در منطقه 3 شهر تهران. مدیریت دولتی[Internet]. 1392؛5(2):143-168. Available from: https://sid.ir/paper/139856/fa

    IEEE: کپی

    میرحسین آیت اله زاده شیرازی، و عباس نرگسیان، “مدیریت ارتباط با شهروند: مطالعه رابطه آن با مشارکت, پاسخ گویی عمومی و شفافیت در منطقه 3 شهر تهران،” مدیریت دولتی، vol. 5، no. 2، pp. 143–168، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/139856/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button