مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,151
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,322
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل اجرای خط مشی های اصلاح اداری با رویکرد یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 839 | صفحه پایان 864

چکیده

 در زمینه اجرای خط مشی, پژوهش چندانی در سطح جهان صورت نگرفته است و درباره مدل های اجرا اختلاف نظر زیادی به چشم می خورد. در این پژوهش, تلاش شده است به موضوعی که در فرایند اجرا حلقه مفقوده تلقی می شود, یعنی ارتقای قابلیت و شایستگی مجریان خط مشی ها از طریق یادگیری خط مشی, پرداخته شود. داده های پژوهش کیفی و رویکرد آن نظریه داده بنیاد است. جامعه آماری پژوهش را خبرگان آشنا با فرایند تدوین و اجرای خط مشی ها و یادگیری سازمانی شکل داده اند. از طریق نمونه گیری نظری با 16 نفر از آنان مصاحبه های عمیق به عمل آمد. در این روش, پژوهشگر با رویکردی استقرایی به تدوین نظریه ای قابل اتکا در زمینه اجرای خط مشی های تحول اداری (با رویکر یادگیری) و چرخه یادگیری خط مشی اقدام می کند. یادگیری خط مشی, به منزله پدیده اصلی و هد ف نهایی, نظام اداری ای با ویژگی هایی چون چابکی, خدمات دولتی با کیفیت و ارزان, افزایش و سهولت دسترسی شهروندان به خدمات دولتی, ارتقای رضایت کارگزاران دولتی و افزایش رضایت مردم از خدمات دولتی مشخص شد. همچنین با بهره مندی از مدل میدان نیرو, عوامل بازدارنده و پیش برنده نیز تعیین شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منوریان، عباس. (1394). مدل اجرای خط مشی های اصلاح اداری با رویکرد یادگیری. مدیریت دولتی، 7(4 )، 839-864. SID. https://sid.ir/paper/139867/fa

    Vancouver: کپی

    منوریان عباس. مدل اجرای خط مشی های اصلاح اداری با رویکرد یادگیری. مدیریت دولتی[Internet]. 1394؛7(4 ):839-864. Available from: https://sid.ir/paper/139867/fa

    IEEE: کپی

    عباس منوریان، “مدل اجرای خط مشی های اصلاح اداری با رویکرد یادگیری،” مدیریت دولتی، vol. 7، no. 4 ، pp. 839–864، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/139867/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button