مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,002
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

844
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین ارتباط توانمندسازی کارکنان با نوآوری در خدمات عمومی با تاکید بر تعلق خاطر کاری

صفحات

 صفحه شروع 743 | صفحه پایان 764

چکیده

 سازمان های دولتی, به عنوان یکی از ارکان مهم در تامین خدمات عمومی و اساسی مورد نیاز شهروندان و به عنوان تدوین کنندگان و مجریان قوانین و خط مشی های عمومی, در اقتصاد خدمات محور امروزی, در هر جامعه ای از جمله ایران نقش مهمی ایفا می کنند, ایفای چنین نقشی, مستلزم رویکرد نوآورانه در خدمات عمومی و به کارگیری راهبردهای مناسب در تحقق این امر است. پژوهش حاضر, تاثیر توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان یکی از راهبردهای مهم سازمانی در حوزه مدیریت منابع انسانی را بر نوآوری در خدمات عمومی, با نقش تعدیل کننده تعلق خاطر کاری بررسی می کند. در این پژوهش, برای تبیین مفهوم توانمندسازی کارکنان, از مدل اسپریترز (1995) و برای بررسی تعلق خاطر, از مدل شاوفی و باکر (2002) استفاده شده است. از سوی دیگر, ابعاد مدنظر درمورد نوآوری در خدمات عمومی, شامل نوآوری در ارائه خدمات, نوآوری در فرایند و فرهنگ نوآوری است. جامعه آماری در این پژوهش, شامل سازمان های برتر تهران در جشنواره شهید رجایی در سال 1392 است. نمونه گیری به روش تصادفی انجام گرفته و برای تجزیه و تحلیل آماری, از مدل معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج نشان می دهد چهار بعد توانمندسازی کارکنان (احساس شایستگی, احساس معناداربودن شغل, احساس موثربودن و احساس اعتماد) با نوآوری در خدمات عمومی, رابطه معنادار دارند. همچنین تعلق خاطر کاری, ارتباط بین توانمندسازی و نوآوری در خدمات عمومی را تعدیل می سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، طیبه، طالقانی، غلامرضا، و رجب زاده، سمیه. (1394). تبیین ارتباط توانمندسازی کارکنان با نوآوری در خدمات عمومی با تاکید بر تعلق خاطر کاری. مدیریت دولتی، 7(4 )، 743-764. SID. https://sid.ir/paper/139871/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی طیبه، طالقانی غلامرضا، رجب زاده سمیه. تبیین ارتباط توانمندسازی کارکنان با نوآوری در خدمات عمومی با تاکید بر تعلق خاطر کاری. مدیریت دولتی[Internet]. 1394؛7(4 ):743-764. Available from: https://sid.ir/paper/139871/fa

    IEEE: کپی

    طیبه عباسی، غلامرضا طالقانی، و سمیه رجب زاده، “تبیین ارتباط توانمندسازی کارکنان با نوآوری در خدمات عمومی با تاکید بر تعلق خاطر کاری،” مدیریت دولتی، vol. 7، no. 4 ، pp. 743–764، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/139871/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button