مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,013
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

947
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای بازارگرایی و نوآوری، رویکردی به پویایی کسب وکار

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 182

چکیده

 دوگانگی از جمله ویژگی های کسب وکارهای پویا در پاسخگویی مناسب به فضای رقابتی کنونی محسوب می شود و در حوزه های مختلف یک بنگاه قابل بررسی است. بازارگرایی و نوآوری از جمله توانمندی های پویایی هستند که کسب وکارها برای کسب مزیت رقابتی به آنها اتکا می کنند. با توجه به اینکه تحقیقات محدودی در زمینه اتخاذ همزمان رویکردهای اکتشاف و بهره برداری در حوزه های بازارگرایی و نوآوری انجام گرفته است, در این تحقیق به منظور اندازه گیری راهبردهای اکتشاف و بهره برداری در حوزه توانمندی های بازارگرایی و نوآوری بنگاه, پرسشنامه ای حاوی شاخص های سنجش دوگانگی بازارگرایی و نوآوری در میان مدیران و کارشناسان بنگاه های ایرانی فعال در صنعت مواد غذایی توزیع شد. جامعه آماری این پژوهش 320 بنگاه شرکت کننده در بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی بود و با استفاده از فرمول کوکران جامعه آماری محدود, حجم نمونه برابر با 186 بنگاه محاسبه شد. درنهایت, داده های 138 پرسشنامه با روش های تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تاییدی, تجزیه و تحلیل شد و شاخص های نهایی به منظور تعیین مدل سنجش تبیین شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیوا، آیدا، آقازاده، هاشم، و حیدری، علی. (1395). راهبردهای بازارگرایی و نوآوری, رویکردی به پویایی کسب وکار. مدیریت بازرگانی، 8(1 )، 159-182. SID. https://sid.ir/paper/140102/fa

    Vancouver: کپی

    شیوا آیدا، آقازاده هاشم، حیدری علی. راهبردهای بازارگرایی و نوآوری, رویکردی به پویایی کسب وکار. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(1 ):159-182. Available from: https://sid.ir/paper/140102/fa

    IEEE: کپی

    آیدا شیوا، هاشم آقازاده، و علی حیدری، “راهبردهای بازارگرایی و نوآوری, رویکردی به پویایی کسب وکار،” مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 1 ، pp. 159–182، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140102/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button