مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,073
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر درگیری ذهنی و ویژگی های شخصیتی افراد بر خرید آنی پوشاک

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 46

چکیده

 بسیاری از افراد هنگام بازگشت به خانه کالایی را در دست دارند که از قبل قصد خریدش را نداشته اند. خرید آنی جنبه ای مشخص و گسترده از سبک زندگی مصرف کننده در جوامع مختلف است. از این رو, موضوع تحقیق بسیاری از محققان رفتار مصرف کننده در کشورهای مختلف است. موضوع تفاوت های فردی در خرید آنی, رویکردی تقریبا جدید است که موجب تب وتابی نو در این حوزه شده است. پژوهش پیش رو با هدف بررسی ویژگی های فردی تاثیرگذار بر تمایل به خرید آنی و با استفاده از ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه و سناریو به رشته تحریر درآمده است. جامعه آماری تحقیق دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی, روش نمونه گیری طبقه ای نسبی و اندازه نمونه 376 نفر است. تکنیک آماری مورد استفاده, مدل سازی معادلات ساختاری به کمک نرم افزار PLS بود. نتایج نشان می دهد متغیرهای شخصیتی وظیفه شناسی, سازگاری و روان رنجورخویی بر تمایل کلی به خرید آنی, درگیری ذهنی و تمایل کلی به خرید آنی بر تمایل به خرید پوشاک و تمایل به خرید آنی پوشاک نیز بر تصمیم خرید آنی پوشاک موثر بوده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بخشی زاده، کبری، خلیلی رودی، مرتضی، و رضاییان اکبرزاده، سامان. (1395). تاثیر درگیری ذهنی و ویژگی های شخصیتی افراد بر خرید آنی پوشاک. مدیریت بازرگانی، 8(1 )، 29-46. SID. https://sid.ir/paper/140104/fa

    Vancouver: کپی

    بخشی زاده کبری، خلیلی رودی مرتضی، رضاییان اکبرزاده سامان. تاثیر درگیری ذهنی و ویژگی های شخصیتی افراد بر خرید آنی پوشاک. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(1 ):29-46. Available from: https://sid.ir/paper/140104/fa

    IEEE: کپی

    کبری بخشی زاده، مرتضی خلیلی رودی، و سامان رضاییان اکبرزاده، “تاثیر درگیری ذهنی و ویژگی های شخصیتی افراد بر خرید آنی پوشاک،” مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 1 ، pp. 29–46، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140104/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button