Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,106
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,221
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

موانع اجرای استراتژی های بازاریابی: ارایه یک طبقه بندی و رتبه بندی آن برای شرکت ایران خودرو

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 134

چکیده

 یک شرکت یا سازمان, جهت تحقق اهداف کلان و اهداف بازاریابی خود نیاز به برنامه ریزی بازاریابی دارد که یکی از ستاده های مهم این فرآیند, تدوین استراتژی های بازاریابی است. اجرای درست استراتژی های بازاریابی, بخش نهایی و ضامن موفقیت شرکت در امر بازاریابی است. نتایج پژوهش های مختلف در زمینه مدیریت استراتژیک نشان می دهد شرکت هایی که از رویکرد استراتژی جهت رسیدن به یک مزیت رقابتی پایدار استفاده می کنند, اغلب در مرحله اجرای استراتژی در سطوح مختلف سازمانی با مشکل مواجه می شوند. هدف اصلی در این مقاله, ارایه یک طبقه بندی از موانعی است که در راستای اجرای موثر استراتژی های بازاریابی وجود دارد و رتبه بندی آن برای نمونه موردی شرکت ایران خودرو. ابتدا یک طبقه بندی از موانع بر گرفته از ادبیات بین المللی برای این شرکت بر اساس نظرات خبرگان این شرکت بومی می شود و سپس با استفاده از آزمون های آماری تی تک نمونه ای و فریدمن طبقه بندی و رتبه بندی بررسی می شود. نتایج نشان می دهد که در میان طبقه بندی هشت گانه, طبقه موانع مدیریتی دارای بالاترین اهمیت است. پس از آن, طبقه موانع ساختاری در رتبه دوم و طبقات موانع فرهنگی, ادراکی, استراتژیکی, عملیاتی, نیروی انسانی و منابع به ترتیب در رتبه های بعدی قرار می گیرند. یعنی در شرکت ایران خودرو, کمبود منابع یک مانع جهت اجرای استراتژی بازاریابی نبوده و از این نظر شرکت کمبود خاصی ندارد, بلکه سایر طبقات موانع اصلی را تشکیل می دهند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ممدوحی، امیررضا، و سیدهاشمی، محمدرضا. (1387). موانع اجرای استراتژی های بازاریابی: ارایه یک طبقه بندی و رتبه بندی آن برای شرکت ایران خودرو. مدیریت بازرگانی، 1(1)، 119-134. SID. https://sid.ir/paper/140123/fa

Vancouver: کپی

ممدوحی امیررضا، سیدهاشمی محمدرضا. موانع اجرای استراتژی های بازاریابی: ارایه یک طبقه بندی و رتبه بندی آن برای شرکت ایران خودرو. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1387؛1(1):119-134. Available from: https://sid.ir/paper/140123/fa

IEEE: کپی

امیررضا ممدوحی، و محمدرضا سیدهاشمی، “موانع اجرای استراتژی های بازاریابی: ارایه یک طبقه بندی و رتبه بندی آن برای شرکت ایران خودرو،” مدیریت بازرگانی، vol. 1، no. 1، pp. 119–134، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140123/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا