Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

873
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

672
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بخش بندی بازار گردشگران ساحلی با رویکرد نقشه های خودسازمان ده

صفحات

 صفحه شروع 745 | صفحه پایان 770

چکیده

 انتخاب افراد برای بازدید از یک مقصد, از سویی به ویژگی های آن بستگی دارد و از سوی دیگر به انگیزه های متفاوت بازدیدکنندگان وابسته است. از این رو, پژوهش حاضر با هدف بخش بندی و تعیین نیم رخ گردشگران ساحلی با استفاده از رویکرد بخش بندی بازار اجرا شده است. جامعه آماری این پژوهش را گردشگران ساحلی شهر بوشهر تشکیل می دهند. با استفاده از رابطه کوکران, حجم نمونه 207 نفر به دست آمد. داده های پژوهش از طریق پرسشنامه ای که دربرگیرنده دو بخش بود, گردآوری شد. در بخش نخست پرسشنامه, عوامل انگیزشی جذب کننده افراد به مقصد بررسی گردید و در بخش دوم, امکانات مقصد از دید گردشگران ارزیابی شد. به منظور تحلیل داده ها, از رویکرد نقشه های خود سازمانده که یکی از روش های مبتنی بر شبکه های عصبی مصنوعی به شمار می رود, استفاده شده است. یافته های پژوهش به شناسایی سه دسته متفاوت از گردشگران ساحلی با انگیزه های مختلف بازدید منجر شد. این سه دسته از گردشگران, دنبال کنندگان جاذبه های ساحل و فعالیت های گوناگون, تفریح گرایان و دنبال کنندگان استراحت نام گذاری شدند. بر این اساس, راهبردهای بازاریابی برای توسعه فعالیت های گردشگری متناسب با هر بخش پیشنهاد شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بحرینی زاد، منیژه، اسماعیل پور، مجید، و کبیری فرد، دنیا. (1395). بخش بندی بازار گردشگران ساحلی با رویکرد نقشه های خودسازمان ده. مدیریت بازرگانی، 8(4 )، 745-770. SID. https://sid.ir/paper/140129/fa

    Vancouver: کپی

    بحرینی زاد منیژه، اسماعیل پور مجید، کبیری فرد دنیا. بخش بندی بازار گردشگران ساحلی با رویکرد نقشه های خودسازمان ده. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(4 ):745-770. Available from: https://sid.ir/paper/140129/fa

    IEEE: کپی

    منیژه بحرینی زاد، مجید اسماعیل پور، و دنیا کبیری فرد، “بخش بندی بازار گردشگران ساحلی با رویکرد نقشه های خودسازمان ده،” مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 4 ، pp. 745–770، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140129/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا