مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,384
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

917
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر قالب بندی پیام تخفیف و برند بر صرفه جویی ادراک شده، کیفیت ادراک شده و قصد خرید مصرف کنندگان

صفحات

 صفحه شروع 193 | صفحه پایان 211

چکیده

 یکی از مسائل بسیار مهم در تخفیفات قیمتی, قالب بندی ارائه این تخفیفات و استفاده از قالب های ارائه متناسب با محصول و شرایط تخفیف برای بهره برداری اثربخش تر از آنها است. بر این اساس, پژوهش حاضر تلاش می کند دو قالب ارائه تخفیف قیمت درصدی و ریالی برای دو گروه محصول (با رده های قیمت بالا و قیمت پایین) را مقایسه کند و با در نظر گرفتن دو برند برای هر یک از این محصولات, به بررسی تاثیر صرفه جویی ادراک شده و کیفیت ادراک شده حاصل از ارائه این قالب ها بر قصد خرید مصرف کنندگان بپردازد. جامعه آماری شامل مشتریان فروشگاه های زنجیره ای برای محصول ماء الشعیر و مشتریان مجتمع های تخصصی فروش تلفن همراه برای محصول تلفن همراه است. نتایج نشان می دهد برای محصول با رده قیمت بالا, ارائه تخفیف قیمت در قالب ریالی و برای محصول با رده قیمت پایین ارائه تخفیف قیمت در قالب درصدی, صرفه جویی ادراک شده بیشتری را از سوی مصرف کنندگان به همراه دارد. قدرت برند در میزان صرفه جویی ادراک شده و کیفیت ادراک شده برای محصول با رده قیمت پایین, تفاوت به‍وجود می آورد. در نهایت صرفه جویی ادراک شده و کیفیت ادراک شده بر قصد خرید تاثیر مثبت شایان توجهی دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظری، محسن، و قزلباش، مهسا. (1396). بررسی تاثیر قالب بندی پیام تخفیف و برند بر صرفه جویی ادراک شده, کیفیت ادراک شده و قصد خرید مصرف کنندگان. مدیریت بازرگانی، 9(1 )، 193-211. SID. https://sid.ir/paper/140140/fa

    Vancouver: کپی

    نظری محسن، قزلباش مهسا. بررسی تاثیر قالب بندی پیام تخفیف و برند بر صرفه جویی ادراک شده, کیفیت ادراک شده و قصد خرید مصرف کنندگان. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1396؛9(1 ):193-211. Available from: https://sid.ir/paper/140140/fa

    IEEE: کپی

    محسن نظری، و مهسا قزلباش، “بررسی تاثیر قالب بندی پیام تخفیف و برند بر صرفه جویی ادراک شده, کیفیت ادراک شده و قصد خرید مصرف کنندگان،” مدیریت بازرگانی، vol. 9، no. 1 ، pp. 193–211، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140140/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button