مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,511
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,066
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر قیمت منصفانه بر رضایت مشتری در فرایند خرید خودرو (مورد مطالعه: خودروی پراید و پژو 206)

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 140

چکیده

 از بحث هایی که امروزه در بین خریداران خودرو وجود دارد منصفانه بودن (یا نبودن) قیمت خودروهاست که بر رضایت مشتری و تصمیم به خرید تاثیر می گذارد. هدف پژوهش حاضر آن است که از یک سو مفهوم «قیمت منصفانه» را به عنوان عامل ایجادکننده رضایت مشتری و تاثیر آن را بر «قضاوت رضایت», و از سوی دیگر عوامل موثر بر ادراک منصفانه بودن, قیمت ادراکی و آسیب پذیری مشتریان را بررسی کند. روش پژوهش, از نوع تحقیقات همبستگی است. جامعه آماری تحقیق 208 نفر از خریداران خودروهای پراید و پژو 206 از نمایندگی های فروش خودرو بودند. ابزار جمع آوری داده پرسشنامه بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Visual PLS استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد از شش بعد در نظر گرفته شده برای قیمت منصفانه, خدمات پس از فروش, قیمت گذاری منصفانه, رویه های قیمت گذاری منصفانه و رضایت از خدمات فروش, به ترتیب, بیشترین تاثیر را بر رضایت مشتری داشتند و میزان رضایت خودروی پراید نسبت به پژو 206, بیشتر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نظری، محسن، و ادیب حاج باقری، ثریا. (1392). بررسی تاثیر قیمت منصفانه بر رضایت مشتری در فرایند خرید خودرو (مورد مطالعه: خودروی پراید و پژو 206). مدیریت بازرگانی، 5(4)، 121-140. SID. https://sid.ir/paper/140158/fa

    Vancouver: کپی

    نظری محسن، ادیب حاج باقری ثریا. بررسی تاثیر قیمت منصفانه بر رضایت مشتری در فرایند خرید خودرو (مورد مطالعه: خودروی پراید و پژو 206). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1392؛5(4):121-140. Available from: https://sid.ir/paper/140158/fa

    IEEE: کپی

    محسن نظری، و ثریا ادیب حاج باقری، “بررسی تاثیر قیمت منصفانه بر رضایت مشتری در فرایند خرید خودرو (مورد مطالعه: خودروی پراید و پژو 206)،” مدیریت بازرگانی، vol. 5، no. 4، pp. 121–140، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140158/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button