مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,651
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

984
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر بازارگرایی صادرات و مزیت رقابتی بر عملکرد صادرات (مورد مطالعه: صادرکنندگان نمونه ایران در سال 1390)

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 78

چکیده

 امروزه, صادرات مهم ترین شاخص در توسعه جهانی شرکت ها, همچنین کشورها محسوب می شود. توجه به بازارگرایی صادارت و مزیت رقابتی برای افزایش عملکرد صادرات اهمیت دارد. در مطالعه حاضر تاثیر بالقوه بازارگرایی صادرکنندگان و مزیت رقابتی بر عملکرد صادرات بررسی شده است. جامعه این تحقیق صادرکنندگان نمونه کشوری در سال 1390 بودند که هر ساله به مناسبت روز ملی صادرات از طریق وزارت صنعت, معدن و تجارت, و سازمان توسعه تجارت معرفی می شوند. نتایج این تحقیق نشان می دهد بازارگرایی صادرات بر عملکرد صادرات و مزیت رقابتی تاثیر دارد. همچنین, مزیت رقابتی که در مدل تحقیق متغیر میانجی بازارگرایی صادرات و عملکرد صادرات نیز هست, بر عملکرد صادراتی تاثیر مثبت دارد. بر اساس نتایج حاصل از تحلیل بارهای عاملی در بازارگرایی صادرات, شاخص پاسخگویی به هوشمندی صادرات بیشترین وزن (0.839), برای متغیر مزیت رقابتی شاخص تمایز بازار (0.903) و برای متغیر عملکرد صادرات, عملکرد راهبردی صادرات (0.932) بیشترین سهم را داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدیان، محمود، اله وردی، مصطفی، و سلیمی، امیر. (1392). بررسی تاثیر بازارگرایی صادرات و مزیت رقابتی بر عملکرد صادرات (مورد مطالعه: صادرکنندگان نمونه ایران در سال 1390). مدیریت بازرگانی، 5(4)، 61-78. SID. https://sid.ir/paper/140159/fa

    Vancouver: کپی

    محمدیان محمود، اله وردی مصطفی، سلیمی امیر. بررسی تاثیر بازارگرایی صادرات و مزیت رقابتی بر عملکرد صادرات (مورد مطالعه: صادرکنندگان نمونه ایران در سال 1390). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1392؛5(4):61-78. Available from: https://sid.ir/paper/140159/fa

    IEEE: کپی

    محمود محمدیان، مصطفی اله وردی، و امیر سلیمی، “بررسی تاثیر بازارگرایی صادرات و مزیت رقابتی بر عملکرد صادرات (مورد مطالعه: صادرکنندگان نمونه ایران در سال 1390)،” مدیریت بازرگانی، vol. 5، no. 4، pp. 61–78، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140159/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button