مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,513
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

985
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر سبک زندگی الکترونیک بر اجتناب از تبلیغات اینترنتی با تبیین نقش تعدیلگری تجربه منفی و ازدحام تبلیغات

صفحات

 صفحه شروع 341 | صفحه پایان 356

چکیده

 هدف: اقتضای کسب وکارهای امروزی, ضرورت آشنایی با الگوهای زندگی الکترونیکی را ایجاب می کند که بتواند بستر و محتوای مفیدی برای بازاریابی و طراحی خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم کند و ارائه تبلیغات هدفمند را که به کاهش اجتناب از تبلیغات اینترنتی و افزایش میزان کلیک کمک خواهد کرد, ممکن سازد. در پژوهش حاضر, بررسی تأثیر سبک زندگی الکترونیک بر اجتناب از تبلیغات اینترنتی با اثر تعدیل کنندگی تجربه منفی قبلی کاربران و ازدحام درک شده از تبلیغات توسط کاربر در صفحات اینترنتی بررسی شده است. روش: تحقیق حاضر از نظر هدف, کاربردی و از جنبه روش گردآوری داده ها, توصیفی و از نوع پیمایشی به شمار می رود. جامعه آماری آن, کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در استان گیلان بود که از میان آنها, 385 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و با توزیع پرسش نامه میان آنها, داده های پژوهش جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها نیز با استفاده از روش معادلات ساختاری انجام گرفت. یافته ها: سبک زندگی الکترونیک بر اجتناب از تبلیغات اینترنتی تأثیر منفی و معناداری دارد. همچنین تجربه منفی قبلی و ازدحام تبلیغات, بر اجتناب از تبلیغات تأثیرگذار بوده و آن را تقویت می کند. نتیجه گیری: نتایج بررسی فرضیه های پژوهشی نشان داد به هر اندازه که فرد در زندگی خود از اینترنت تأثیر می پذیرد (درگیری کاربر با اینترنت بیشتر باشد), میزان اجتناب وی از تبلیغات کاهش می یابد. بر اساس این نتیجه, سبک زندگی الکترونیکی کاربران شاخص و معیار بسیار مهم برای چگونگی طراحی تبلیغات اینترنتی و نحوه ی ارائه آن است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلالت، شبنم، و قلی پورسلیمانی، علی. (1398). تأثیر سبک زندگی الکترونیک بر اجتناب از تبلیغات اینترنتی با تبیین نقش تعدیلگری تجربه منفی و ازدحام تبلیغات. مدیریت بازرگانی، 11(2 )، 341-356. SID. https://sid.ir/paper/140167/fa

    Vancouver: کپی

    جلالت شبنم، قلی پورسلیمانی علی. تأثیر سبک زندگی الکترونیک بر اجتناب از تبلیغات اینترنتی با تبیین نقش تعدیلگری تجربه منفی و ازدحام تبلیغات. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1398؛11(2 ):341-356. Available from: https://sid.ir/paper/140167/fa

    IEEE: کپی

    شبنم جلالت، و علی قلی پورسلیمانی، “تأثیر سبک زندگی الکترونیک بر اجتناب از تبلیغات اینترنتی با تبیین نقش تعدیلگری تجربه منفی و ازدحام تبلیغات،” مدیریت بازرگانی، vol. 11، no. 2 ، pp. 341–356، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140167/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button